جام جهانی هیجان انگیز در ریاض/ دلارها در چه بخش‌هایی پخش می‌شوند؟

کدخبر: ۶۵۵۱۶۶
اقتصادنیوز: عربستان سعودی در ماه آینده میلادی میزبان جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی است که میزان جوایز آن با رکوردشکنی همراه بوده است. محمد بن سلمان اعلام کرده این رقابت پیشرفت ما را در دستیابی به اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ که شامل تنوع بخشیدن به اقتصاد، رشد بخش گردشگری، ایجاد مشاغل جدید در صنایع مختلف و ارائه سرگرمی در سطح جهانی برای شهروندان، ساکنان و بازدیدکنندگان به‌طور یکسان است، تقویت خواهد کرد.
جام جهانی هیجان انگیز در ریاض/ دلارها در چه بخش‌هایی پخش می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، عربستان سعودی در حال آماده شدن برای میزبانی از نخستین جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی خود در ریاض در طول ماه آینده میلادی است که مجموع جوایز آن به بیش از 60 میلیون دلار می‌رسد.

به نوشته العربیه، مجموع جوایز این رقابت، بزرگ‌ترین رقم در تاریخ این صنعت بوده و قرار است در چهار بخش توزیع شود: قهرمانی بازی‌ها (۳۳ میلیون دلار)، پاداش بازیکنان (۱ میلیون دلار)، مسابقات انتخابی (۷ میلیون دلار) و مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها با فرمت رقابتی بین بازی‌های مختلف (۲۰ میلیون دلار).

این رویداد برای باشگاه‌ها یک فرصت منحصربه‌فرد فراهم می‌آورد تا خود را در بازی‌های ویدئویی مختلف محک بزنند، امتیاز جمع‌آوری کنند و جایزه ببرند.

خبر مرتبط
ناچو به القادسیه عربستان پیوست

اقتصادنیوز: سرانجام ناچو بعد از فصل درخشانی که با رئال مادرید پشت سر گذاشت، تصمیم به جدایی گرفت.

این رویداد سالانه از 3 جولای تا 25 آگوست (13 تیر تا 4 شهریور) در شهر ریاض - پایتخت عربستان - برگزار خواهد شد.

سازمان‌دهندگان جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی این رویداد را "رقابت نخبگان ورزش‌های الکترونیکی در چند ژانر مختلف" نامیده‌اند که انتظار می‌رود در آن بیش از 1500 گیمر به همراه 30 باشگاه در 21 بازی مختلف به رقابت بپردازند.

الکترونیکی2

این طرح ابتکاری توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در اکتبر 2023 آغاز شد.

خبر مرتبط
افزایش فوت حاجیان ایرانی در عربستان+آمار

اقتصادنیوز: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین آمار زائران جان باخته و بیماران بستری در حج ۱۴۰۳ گفت: تا کنون ۱۴ نفر از زائران بیت الله الحرام جان خود را از دست داده‌اند.

بن سلمان پیش‌تر اعلام کرده بود این رقابت پیشرفت ما را در دستیابی به اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ که شامل تنوع بخشیدن به اقتصاد، رشد بخش گردشگری، ایجاد مشاغل جدید در صنایع مختلف و ارائه سرگرمی در سطح جهانی برای شهروندان، ساکنان و بازدیدکنندگان به‌طور یکسان است، تقویت خواهد کرد.»

هدف عربستان از برگزاری جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی، رشد سهم بخش بازی‌های ویدئویی در تولید ناخالص داخلی این کشور تا بیش از 13/3 میلیارد دلار و ایجاد 39 هزار شغل جدید تا سال 2030 است.

این رقابت در اوج فصل تابستان برگزار می‌شود تا از این طریق بخش گردشگری در گرم‌ترین ماه‌های این فصل تقویت شود.

طبق اعلام شبکه العربیه، عربستان سعودی که به‌سرعت در حال گشودن درهای خود به روی صنعت گردشگری است، با کاهش متوسط 16 درصدی در نرخ اشغال هتل‌های خود، افت 18 درصدی در درآمد گردشگری و کاهش 13 درصدی درآمدهای مربوط به رستوران‌ها و کافه‌ها مواجه شده است.

الکترونیک3

برخی از بازی‌هایی که در جام جهانی حضور خواهند یافت عبارتند از: «ایپکس لجندز» (Apex Legends)، «کال آو دیوتی» (Call of Duty)، «کانتر استرایک ۲» (Counter Strike II)، «ای‌ای اسپورتس اف‌سی ۲۴» (FC24)، «پابجی: بتل‌گراندز» (PUBG Battlegrounds)، «راکت لیگ» (Rocket League)، «استارکرفت ۲» (Starcraft II)، «تکن 8» (Tekken 8)، «مبارز خیابانی 6» (Street Fighter 6) و موارد دیگر.

بنا به گفته برگزارکنندگان، بازدیدکنندگان می‌توانند در رویدادهای گیمینگ، مسابقات محلی، جشن‌های فرهنگ عامه و سایر تجربیات بین‌المللی شرکت کنند. کیت‌کت، آدیداس و سونی برخی از شرکای برگزارکننده‌ی این رویداد هستند.

عربستان سعودی به‌طور قابل توجهی در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کند تا وابستگی اقتصاد خود به نفت را کاهش دهد. این کشور امیدوار است که جام جهانی فوتبال 2034 و بازی‌های المپیک را میزبانی کند.

عربستان قرار است میزبان بازی‌های زمستانی آسیایی 2029 باشد، در یک تورنمنت بین‌المللی گلف سرمایه‌گذاری کرده و با جذب بازیکنان مطرح دنیای فوتبال مانند کریستیانو رونالدو به باشگاه‌های خود، به‌سرعت در حال ایجاد یک جامعه پرشور فوتبالی است.

با شکستن رکوردهای بازار جهانی ورزش‌های الکترونیکی در هر سال، نهادهای سرمایه‌گذاری ملی این کشور نیز به‌شدت در بازی‌های آنلاین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

فدراسیون ورزش‌های الکترونیکی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون تعداد تیم‌های ورزش‌های الکترونیکی در این کشور از دو تیم به بیش از ۱۰۰ تیم افزایش یافته است.

نتایج نظرسنجی از سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که حداقل ۲۱ میلیون نفر - تقریبا دو سوم جمعیت این کشور - خود را گیمر می‌دانند.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر همچنین میزبان فستیوال دیگری به نام Gamers8 بود که در آن بازی‌هایی مشابه با جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی و مجموع جوایز ۴۵ میلیون دلاری وجود داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی