قالیباف:در زمین دشمن حرکت نکنیم /تنش درست نکنیم گشایش درست کنیم/ریشه فساد در ناکارآمدی است + فیلم

کدخبر: ۶۵۵۶۶۳
اقتصادنیوز:‌ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مناظره انتخاباتی سخنانی را مطرح کرد.
قالیباف:در زمین دشمن حرکت نکنیم /تنش درست نکنیم گشایش درست کنیم/ریشه فساد در ناکارآمدی است + فیلم

 به گزارش اقتصادنیوز،‌ قالیباف ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: اگر یک دقت کنیم همه این موضوعاتی که امروز مطرح می‌کنیم، در دو سه دهه گذشته گفتیم. باید این موارد را دنبال کنیم و باید این موارد را حل کنیم و امروز هم می‌خواهیم این مسائل را حل کنیم. بنده می‌خواهم به ریشه این موضوع بپردازم که چرا این مشکلات حل نشده است؛ اول آنکه ما نباید در نقشه دشمن حرکت کنیم چرا که دشمنان ما حتماً آرامش و آسایش را برای ملت ما نمی‌خواهند و به دنبال آن هستند که مردم ما را پریشان کنند.

وی ادامه داد: دشمنان ما نمی‌خواهند یک افق روشنی از ایران عزیز ما در ذهن مردم ما ساخته شود و آنها امیدوار به آینده باشند و جوانان ما اینگونه به آینده نگاه کنند. ما با تصمیمات و نوع رفتارهای خود باید به این موضوع توجه کنیم که خدای نکرده نقشه دشمن را تکمیل نکنیم و به گونه‌ای حرکت کنیم که بتوانیم وظیفه درست خود را به خوبی انجام دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز مردم واقعاً دغدغه دارند که زمانی که سر رسید اجاره آنان رسید به کجا بروند و به کجا پناه ببرند. مردم در معیشت مشکل دارند و ما باید آرامش ایجاد کنیم. نه معلم اخلاق هستم و نه اینجا درس اخلاق است بلکه یک بحث داریم که ما نباید تنش درست کنیم بلکه باید گشایش درست کنیم.

قالیباف تاکید کرد: اگر قرار است بحث کنیم باید چالش ما برای رسیدگی به حل مشکلات مردم باشد. هفته آینده و در چنین روزهایی هر کدام از ما که توفیق خدمت داشته باشیم باید برای حقوق، ارز و کسری بودجه تصمیم بگیریم و این قدرت اجماع می‌خواهد.

وی افزود: زمانی که از چای دبش و کرسنت بحث کردیم ریشه این فسادها در کجاست؟ بدون شک ریشه این فسادها در ناکارآمدی‌ها است. ما به اندازه صادرات نفت خود در داخل کشور ظرفیت داریم، اما آن را حیف می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: الان سه ماه از سال گذشته و برخی از مصوبات قطعی هنوز اجرایی نشده و هنوز پول بازنشستگان را ندادیم. ما نیاز به وحدت و اجماع سازی و همکاری داریم و ویژگی‌هایی داریم که مقام معظم رهبری درباره مشخصه‌های نامزد مطرح کردند. هرگونه تلاش و فعالیت و هرگونه هم افزایی برای حل مشکل مردم را باید دنبال کنیم.

قالیباف تاکید کرد: نباید از زمانی که بر پست و مسئولیت نشستیم خدای نکرده دغدغه مردم، دغدغه دوم ما باشد و ما باید هر آنچه برای خود می‌پسندیم، برای مردم هم بپسندیم. نباید گرفتار تنش و بگو مگوهای گذشته شویم و مردم امروز واقعاً آسایش ندارند و اگر به حال آنان چاره اندیشی نکنیم، طبیعتاً به وظیفه اسلامی و ایرانی خود عمل نکردیم.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی