گام مهم چین در تکمیل طرح اینترنت ماهواره ای/ پرتاب 4 ماهواره جدید

کدخبر: ۶۷۴۰۲۵
اقتصادنیوز: چین در ادامه تکمیل طرح اینترنت ماهواره‌ای خود موسوم به طرح «صورت فلکی تیانچی»، چهار ماهواره جدید را از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان واقع در جنوب غربی این کشور با موفقیت به فضا پرتاب کرد.
گام مهم چین در تکمیل طرح اینترنت ماهواره ای/ پرتاب 4 ماهواره جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این چهار ماهواره جدید با نام‌های تیانچی ۲۹ تا تیانچی ۳۲ در ساعت ۱۷ و ۴۳ دقیقه عصر جمعه (به وقت پکن) توسط یک موشک ماهواره‌بر KZ-۱A (Kuaizhou-۱A) به فضا پرتاب و وارد مدار برنامه‌ریزی شده خود شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، پرتاب موفقیت‌آمیز این چهار ماهواره توسط موشک ماهواره‌بر KZ-۱A، سی و سومین ماموریت پرتاب ماهواره بود که با استفاده از این نوع موشک ماهواره‌بر انجام شده است.

رسانه‌های دولتی چین پیش تر گزارش دادند که این کشور ۱۸ ماهواره کیانفان را با موفقیت با استفاده از موشک لانگ مارچ ۶ در مدار زمین مستقر کرد تا از آنها برای نسخه اختصاصی اینترنت ماهواره‌ای در استارلینک آمریکا استفاده شود.

طبق گزارش روزنامه "گلوبال تایمز"، این ماهواره ها که اولین گروه از نوع خود هستند، از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب شدند و یک "نقطه عطف" برای چین در صنعت جهانی اینترنت ماهواره ای به شمار می روند.

خبر مرتبط
بیانیه جدید آمریکا پس از گفتگو با مقامات چینی/ تبادل نظر در رابطه با رشد اقتصادی بومی و جهانی

اقتصادنیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق کارگروه اقتصادی در پکن گفت‌وگوهای مفیدی با وزارت دارایی چین داشته است.

پروژه بزرگ صورت فلکی کیانفان یا G۶۰ در سال ۲۰۲۳ با هدف ارائه خدمات ارتباطی گسترده تر و باکیفیت تر برای کاربران داخلی چین راه اندازی شد.

انتظار می رود این پروژه در طولانی مدت شبکه ای متشکل از ۱۵ هزار ماهواره چندرسانه ای در مدار زمین (LEO) مستقر کند.

بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۲۷، این پروژه قصد دارد جهان را پوشش دهد و در نهایت تا سال ۲۰۳۰، ۱۵ هزار ماهواره خدمات یکپارچه مانند اتصال مستقیم تلفن همراه را به جهان ارائه خواهند داد.

خبر مرتبط
معنای عضویت ایران در بریکس/ پشت پرده تحرکات چین و روسیه برای پایان سلطه دلار

اقتصادنیوز: عضویت ایران در بریکس موجب شده تا گمانه زنی‌ها در باب فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی تهران از هم صدایی با روسیه و چین افزایش یابد، به باور ناظران عضویت در این نهاد به ایران فرصت می‌دهد تا به گونه‌ای از تحریم‌های غرب رها شود هرچند تهران در حوزه تبادل ارز و فروش منابع خود به دلار با مانعی جدی روبرو خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید