پزشکیان خطاب به آمریکا و اسرائیل: حتی اگر ما بد باشیم شما که ادعای انسانیت می‌کنید آنچه که هر روز می‌بینید را چه اسمی برایش می‌گذارید؟

کدخبر: ۶۷۷۸۴۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشورهای دیگر تاریخچه فرهنگی ندارند اما آن را می سازند، گفت: ما داریم، اما فراموش کردیم.
پزشکیان خطاب به آمریکا و اسرائیل: حتی اگر ما بد باشیم شما که ادعای انسانیت می‌کنید آنچه که هر روز می‌بینید را چه اسمی برایش می‌گذارید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان میراث فرهنگی، اظهار کرد: واقعیتی که در منطقه با آن مواجه هستیم حادثه پشت سر حادثه است و مشکلاتی که پیش می آید کار را سخت‌تر و سخت‌تر می کند. یک حکومت وحشی را اروپا و آمریکا گذاشته و از آن دفاع می کنند که هیچ چارچوب انسانی را رعایت نمی کند.

وی ادامه داد: از حقوق بشر حرف می زنند و می گویند چرا یک قاتل را اعدام می کنید؟ اما کسی نیست به آنان بگوید که چرا زنان و کودکان بی گناه را می کشید؟ حتی اگر ما بد باشیم شما که ادعای انسانیت می کنید آنچه که هر روز می بیند را چه اسمی برایش می گذارید؛ این وضعیت شرم آور است.

رئیس جمهور بیان کرد: در زمانی رئیس دانشگاه بودم، یک روزی فردی گفت به شما نیاز داریم. گفتم وقت ندارم، رفت رئیس میراث فرهنگی را آورد. دیدم از امکاناتی می گوید که از آن خبر نداریم. ۷۵۰ سال پیش در تبریز ما شهری وجود داشت که با ۷ زبان زنده دنیا آنجا آموزش می دادند. مدیریتی می کردند بر مبنای فرایند. من رئیس دانشگاه شده بودم و نمی دانستم فرآیند یعنی چه؛ می خواهم بگویم که کلیت قضیه مدیرانی که جریانی و گروهی می آیند این وضعیت را رقم می زنند.  هویت خود را نمی دانیم  و ریشه ما را قطع کرده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: کسی که گذشته خود را نداند نمی تواند برای آینده خود نقشه بکشد. ریشه‌های محکمی که در فرهنگ، مدیریت، مسائل سیاسی و اجتماعی داریم به ما درس می دهد. امروز دانشگاه های ما حداقل سطح ۲ هستند؛ یعنی در کنار آموزش بعضا کار تحقیقاتی انجام می دهند، اما بیش از ۹۰ درصد مقالات و تحقیقات در طاقچه ها خاک می خورد. حدود ۷۵۰ سال پیش ما دانشگاه های رده چهار داشتیم. هنر اینگونه زندگی کردن و در کنار هم بودن و رشد کردن و توسعه دادن چیزی بود که ما ۲ هزار ۵۰۰ سال پیش داشتیم، اما امروز ما را با هم به دعوا می اندازند تا هرچه می خواهند به ما تحمیل کنند.

وی تاکید کرد: اگر مسلمان با هم بودند می توانستند این بلا را سر منطقه ما بیاورند؟ کشورهای دیگر تاریخچه فرهنگی ندارند اما آن را می سازند. ما داریم، اما فراموش کردیم. دانش آموزان ما باید با این مفاهیم آشنا شوند. باید بدانند چه نوع مدیریتی توانسته این توسعه را در آن دوران رقم بزند. زمانی که ما را از ریشه تمدن و مدیریت و فرهنگ ببرند ما را بی هویت کرده و هر کاری می خواهند با ما می کنند. ایران ما مملو از سرمایه های فرهنگی، هنری، سیاسی، علمی و فرهنگی است.

پزشکیان اضافه کرد: باید بتوانیم این فرهنگ را به سایر کشورها ارائه دهیم. در مجلس بودیم و یکی از آقایان گفت نظرت درباره حکومت پارلمانی چیست؟ گفتم چرا حکومت اسلامی ایجاد نمی کنید؟ گفتم اگر راست می گویید نامه امام به مالک را بگذارید جلوی خود و اجرایی کنید. اگر ما این نامه را در عرصه حکومتداری امروزی کرده و اجرایی کنیم دیگر هیچ مشکلی پیش نمی آید. شاخص اینکه مدیری بماند یا نماند رضایت مردم است.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای ماندن و نماندن یک شاخص بیشتر نباید داشته باشیم. آیا خدمت گزار مردم هستیم یا نه. حرف های ما برای کسب رای نبود. ما بر اساس اعتقاد خود حرف می زنیم. هر کاری از دستمان بر بیاید برای اینکه بتوانیم ایران را به جایگاه خود برسانیم کوتاهی نخواهیم کرد. در خصوص مشکلات نیز آقای دکتر عارف با شما بشینند و مشکلات را احصاء کنند. ما هر چقدر که بتوانیم به شما کمک خواهیم کرد. ما را گذاشتند که مشکل شما را حل کنیم. اگر در توان ما باشد و امکانش وجود داشته باشد بدون منت به شما کمک خواهیم کرد.

وی در پایان بیان کرد: باید هویت خود را و ریشه هایی که عمیق و پر افتخار است به دنیا عرضه کنیم. باید این ریشه ها را شفاف کنیم. باید به دانش آموزان آموزش داده و هر ایرانی در هر کجای دنیا دلش برای مملکت خود بتپد. ما این هویت را باید به رخ جهانیان بکشانیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید