هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد/ در این تاریخ به دریا نروید

کدخبر: ۶۸۱۴۹۳
اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر از افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریای خزر طی روزهای شنبه تا دوشنبه (۵ تا ۷ آبان‌ماه) خبر داد.
هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد/ در این تاریخ به دریا نروید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی و با اشاره به وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر که از عصر روز شنبه (۵ آبان‌ماه) آغاز می‌شود و تا صبح روز دوشنبه (۷ آبان‌ماه) ادامه دارد،  اعلام کرد: افزایش بیشینه سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود از همین رو احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت‌های تفریحی و ترددهای دریایی قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت‌های فراساحلی و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی کشور  توصیه به منع شنا و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی کرده است.

خبر مرتبط
صدور هشدار نارنجی هواشناسی البرز / سازه های آبخیزداری لایروبی شوند

اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اعلام سطح هشدار هواشناسی نارنجی بر اطمینان از عملکرد و در صورت ضرورت تخلیه سازه‌های آبخیزداری از رسوب در حوزه آبریز رودخانه‌های این استان با هدف آمادگی در برابر سیلاب‌های احتمالی تاکید کرد.

 در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید