بریتانیا:

آتش‌بس موقت کمکی به پیشبرد چشم انداز صلح در اوکراین نمی‌کند

کدخبر: ۵۴۶۷۵۲
اقتصادنیوز: جیمز کلورلی وزیر امورخارجه انگلیس در تداوم واکنش‌های غرب به پیشنهاد روسیه برای آتش بس موقت در اوکراین اعلام کرد که این اقدام هیچ کمکی به پیشبرد چشم انداز صلح نخواهد کرد.
آتش‌بس موقت کمکی به پیشبرد چشم انداز صلح در اوکراین نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کلورلی بامداد جمعه با انتشار پیامی در توئیتر افزود: روسیه باید برای همیشه نیروهای خود را از اوکراین خارج و از کنترل غیرقانونی خود بر خاک اوکراین چشم پوشی کند و به حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان بی‌گناه پایان دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور داده بود تا از ظهر ششم ژانویه تا نیمه‌شب هفتم ژانویه آتش‌بس برقرار شود. بسیاری از مسیحیان ارتدوکس، از جمله آنهایی که در روسیه و اوکراین زندگی می‌کنند، کریسمس را در ۶ و ۷ ژانویه جشن می‌گیرند.

رئیس جمهور روسیه در پیام خود نوشت: با توجه به درخواست جناب اسقف کریل، به وزیر دفاع روسیه دستور می‌دهم تا از ساعت ۱۲ روز ششم ژانویه تا ساعت ۲۴ هفتم ژانویه (به وقت مسکو) در تمامی خطوط تقابل آتش‌ بس اعمال شود. از آنجا که تعداد زیادی از شهروندان نواحی مناقشه از پیروان کلیسای ارتدوکس هستند، از طرف اوکراینی می‌خواهم در این روزها آتش‌بس اعلام کرده و به آنها اجازه دهد در شب و روز کریسمس به اعمال آیینی خود بپردازند.

کرملین از اوکراین هم خواست اعلام آتش‌بس کند اما کی‌یف با دست رد به این پیشنهاد، آن را ریاکارانه خواند.

مشاور رئیس جمهور اوکراین در توییتی اعلام کرد: تنها در صورتی آتش بس بر قرار می شود که روسیه نیروهایش را از مناطق اشغالی عقب بکشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید