نتانیاهو خشم اسرائیلی را برانگیخت/ اعتراض 5 روزه خانواده اسرای اسرائیلی دردسر شد

کدخبر: ۶۱۰۰۰۴
اقتصادنیوز: خانواده‌های اسرای اسرائیلی در اعتراض به کم‌کاری کابینه این رژیم برای آزادی اسرا راهپیمایی پنج روزه‌ای را آغاز کردند.
نتانیاهو خشم اسرائیلی را برانگیخت/ اعتراض 5 روزه خانواده اسرای اسرائیلی دردسر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، خانواده‌های اسرائیلی‌هایی که توسط حماس اسیر گرفته شده‌اند از امروز سه‌شنبه راه‌پیمایی اعتراضی ۵ روزه خود از تل‌آویو تا بیت‌المقدس را آغاز کرده‌اند. 

گزارش روزنامه گاردین حاکی است هدف این تظاهرات نشان دادن اعتراض خانواده‌ها به کم‌کاری کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل برای آزاد کردن این اسرا از دست حماس است. 

تظاهرات گسترده خانواده اسرای اسرائیلی در تل‌آویو/ درخواست معترضان برای پایان جنگ در غزه

بنیامین نتانیاهو در روزهای گذشته علاوه بر غافلگیر شدن از عملیات حماس در روز ۷ اکتبر بابت عدم انجام اقدامات کافی جهت آزادسازی این اسرا نیز مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است. 

«شلی شم تاو» که پسر ۲۱ ساله‌اش پنج هفته پیش به اسارت حماس درآمد به خبرگزاری رویترز گفت: «من از دولت بنیامین نتانیاهو و کابینه او می‌خواهم به ما پاسخ دهند و برای ما کار انجام دهند. کجایید؟ کجایید؟»

گزارش‌ها حاکی است در عملیات ۷ اکتبر به جنوب فلسطین اشغالی ۲۴۰ نفر به اسارت حماس درآمده‌اند. 

آمیت زاچ که از خویشاوندان یکی از این اسرا است گفت: «احساس من این نیست که اداره امور ما در دست آدم‌های کاربلد است. تصورمان این نیست که به ما به اندازه کافی اطلاعات داده می‌شود. ما به داخل تاریکی افتاده‌ایم. جواب می‌خواهیم.»

او اضافه کرد: «من راه حلی در اختیار ندارم ولی وظیفه من این نیست که راهکار داشته باشم. وظیفه من این است که خواستار بازگشت خانواده‌ام شوم.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس تا کنون ۴ نفر از اسرا را آزاد کرده اما مذاکرات برای آزادسازی سایر اسرا تا کنون به نتیجه‌ای منجر نشده است. 

در حال تکمیل... 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید