درخواست آلمان از اسرائیل: از غیرنظامیان محافظت کنید!

کدخبر: ۶۱۵۲۵۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان با ابراز نگرانی از بدتر شدن شرایط انسانی در غزه از ارتش اسرائیل خواست اقدامات بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان اتخاذ کند.
درخواست آلمان از اسرائیل: از غیرنظامیان محافظت کنید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان با ابراز نگرانی از بدتر شدن شرایط انسانی در غزه تاکید کرد که ارتش اسرائیل باید بهتر عمل کند و از جان غیرنظامیان محافظت کند. 

انتقادات وزیر خارجه آلمان در شرایطی است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون به کشته شدن بیش از 18 هزار نفر منجر شده است بسیاری از ناظران سیاسی کشورهای غربی را از حامیان اصلی جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان می‌دانند.

خبر مرتبط
قتل عام در غزه با هوش مصنوعی/ گلوله‌های هوشمند نیش آهنین بر سر مردم

اقتصادنیوز: طبق گزارش رسانه‌ها هوش مصنوعی کاربرد قابل توجهی در جنگ غزه پیدا کرده است.

بائربوک با انتقاد از راهبرد ارتش رژیم صیهونیستی در جنگ غزه گفت: فقط این کافی نیست که از مردم بخواهید پناه بگیرند وقتی در واقع هیچ جایی برای پناه گرفتن وجود ندارد. 

خبر مرتبط
ارتش اسرائیل آینده جنگ غزه را پیش‌بینی کرد

اقتصادنیوز: ارتش اسرائیل در آخرین ارزیابی‌های خود از سال ۲۰۲۴ با تاکید بر اینکه نفوذ زمینی در نوار غزه زمان زیادی خواهد برد و جنبش حماس هنوز صدها هزار موشک با بُردهای متوسط و بلند دارد، تاکید کرد که سال ۲۰۲۴ سال جنگ خواهد بود.

رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ از مردم مناطق شمال غزه خواست که به مناطق جنوبی در خان یونس و رفح بروند اما جنگنده‌های این رژیم مناطق جنوبی را هم بارها و بارها بمباران کرده و پس از پایان آتش بس، گستره عملیات زمینی خود را به کل غزه توسعه داده است. 

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی می‌گوید که 1.9 میلیون نفر از مردم غزه زیر بمباران اسرائیل آواره و اغلب آنها برای چند بار محل اسکان خود را به خاطر حملات اسرائیل تغییر داده و برای چند بار
آواره شده‌اند.

خبر مرتبط
اسرائیل برای حمله به غزه از چه مقدار بمب استفاده کرد؟

اقتصادنیوز: دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اطلاع داد: از آغاز جنگ غزه، جنگنده‌های اسرائیلی بیش از ۵۲ هزار تن مواد منفجره را بر منازل، بیمارستان‌ها، مدارس و مؤسسات غیرنظامی پرتاب کرده‌اند.»

بائربوک بدون اشاره به حمایتهای همه جانبه برلین از تل آویو در جنگ کنونی، با تاکید بر شرایط اضطراری در غزه افزود: وضعیت مردم غزه روز به روز بدتر می شود، زنان و کودکان بیشترین رنج را می‌کشند، آنها آخرین افرادی هستند که غذا میخورند و اولین کسانی هستند که کشته می‌شوند.

باربوک همچنین اعلام کرد که برای مقابله با تشدید بحران انسانی، آلمان تعهد خود را برای ارائه کمک به سرزمین‌های فلسطینی افزایش می‌دهد و در سال جاری در مجموع 179 میلیون یورو (193 میلیون دلار) اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: ما به عنوان یک جامعه بین المللی باید هر کاری برای کاهش این رنج و اطمینان از رسیدن کمک های بیشتر به غزه انجام دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید