شلیک هشدار میان دو کره/ کره جنوبی تنش را آغاز می‌کند؟

کدخبر: ۶۵۴۸۳۶
اقتصادنیوز: خبرگزاری یونهاپ امروز (جمعه) به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داد که ارتش این کشور به سوی سربازان کره شمالی که در حال گشت‌زنی در منطقه غیرنظامی دو کره بودند و ظاهرا از مرز عبور کردند، شلیک هشدار انجام داده است.
شلیک هشدار میان دو کره/ کره جنوبی تنش را آغاز می‌کند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بر اساس این گزارش، سربازان کره شمالی حدود ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه به وقت محلی برای مدت کوتاهی از خط مرزبندی نظامی در بخش مرکزی منطقه غیرنظامی شده بین دو کره عبور کردند اما با شلیک گلوله‌های هشدار دهنده ارتش کره جنوبی به سمت کره شمالی بازگشتند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به خبرنگاران گفت که به نظر می‌رسد این حادثه تصادفی بوده است، چون سربازان کره شمالی تا شب پس از بازگشت به سمت مرز کره شمالی به گشت‌زنی خود ادامه دادند.

یونهاپ نیز گزارش داد: « موقعیت‌های مشابهی ممکن است در آینده رخ دهد چون سربازان کره شمالی در حال انجام فعالیت‌ها در چندین مکان در داخل منطقه مرزی غیرنظامی شده بین دو کره هستند.»

خبر مرتبط
پوتین خیال کره جنوبی را راحت کرد/ نیروی اتمی روسی در حالت آماده باش هستند

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه با دعوت از سیاستمداران عاقل دنیا برای بررسی پیشنهاد سازش روسیه در جنگ اوکراین تصریح کرد که کره جنوبی دلیلی برای نگرانی از معاهده روسیه با کره شمالی ندارد.

این حادثه پس از دو حادثه مشابه در ۹ ژوئن و ۱۸ ژوئن، سومین نقض مرز توسط سربازان کره شمالی در این ماه بوده است. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرده هر دو مورد نیز غیرعمدی به نظر می‌رسند.

سئول می‌گوید که پیونگ یانگ از ماه آوریل تعداد زیادی نیرو در مناطق خط مقدم مستقر کرده است.

خبر مرتبط
نیروی دریایی کره جنوبی نونوار شد/ قاتل زیر دریایی به مصاف کره شمالی می رود؟

اقتصادنیوز: ستاد فرماندهی نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فروند هواپیمای گشت دریایی و تجسسی پوسایدون پی-۸آ (Poseidon P-۸A) از شرکت بوئینگ دریافت کرده است.

به گفته کره جنوبی این سربازان اقدام به مین گذاری و ایجاد موانع و ترمیم جاده‌ها در مرز کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی