رسانه آمریکایی ادعا کرد: آمریکا نگران وقوع جنگ میان حزب‌الله و اسرائیل است

کدخبر: ۶۷۴۰۵۴
اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی گزارش داد دولت ایالات متحده نگران وقوع یک جنگ تمام‌عیار میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی بوده و باور دارد کاهش تنش‌ها میان این ۲ طرف دشوار خواهد بود.
رسانه آمریکایی ادعا کرد:  آمریکا نگران وقوع جنگ میان حزب‌الله و اسرائیل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع آمریکایی به رسانه «پالتیکو» گفتند انفجار پیجرها و بی‌سیم‌ها در لبنان و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب بیروت دولت ایالات متحده را نگران وقوع جنگی تمام‌عیار میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی کرده است.

به گزارش پالتیکو، مقامات آمریکایی باور دارند ممکن است درگیری‌های میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در روزهای آتی به میزان چشمگیری افزایش یافته و در نهایت به وقوع جنگی تمام‌عیار میان ۲ طرف منجر شود.

بر اساس این گزارش، مقامات دولت بایدن در تازه‌ترین ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش تنش‌ها برای حزب‌الله و رژیم اشغالگر دشوار خواهد بود.

حزب‌الله لبنان در روز جمعه اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت ۱۶ نفر به شهادت رسیده‌اند، از جمله «ابراهیم عقیل» فرمانده حزب‌الله. این حمله همچنین ۶۶ مجروح به دنبال داشت.

خبر مرتبط
حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان

اقتصادنیوز: منابع از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در جنوب لبنان خبر دادند.

پیش‌تر نیز در روز سه‌شنبه چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم ۱۲ نفر منجر شد و بیش از ۲۸۰۰ نفر را مجروح کرد. همچنین در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

با آغاز جنگ غزه، تنش‌ها در مرز لبنان و اراضی اشغالی تشدید شده و حزب‌الله در حمایت از فلسطینیان ساکن غزه، نواحی مرزی اراضی اشغالی که در کنترل رژیم صهیونیستی است را هدف حملات خود قرار داده است. این مناطق مرزی تقریباً هر روز شاهد درگیری طرفین هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید