نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران

کدخبر: ۶۵۱۰۸۰
اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، چین می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد؛ چرا که این کشور دارای روابط تجاری بسیار خوبی با کشور ما است و به‌صورت دریایی و هوایی نیز امکان واردات به ایران را دارد. در چند سال اخیر میزان فعالیت‌های تجاری کشور ما با کشور چین بسیار زیاد شده است.
نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران

رپرتاژ آگهی: اگر قصد واردات کالا از چین را دارید، چین می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد؛ چرا که این کشور دارای روابط تجاری بسیار خوبی با کشور ما است و به‌صورت دریایی و هوایی نیز امکان واردات به ایران را دارد. در چند سال اخیر میزان فعالیت‌های تجاری کشور ما با کشور چین بسیار زیاد شده است.

برای واردات از چین روش‌های حمل‌ونقل به‌صورت دریایی، زمینی و هوایی وجود دارند. شما باید با در نظر گرفتن نوع کالاهایتان، زمان مدنظرتان برای رسیدن بار به ایران و هزینه‌های انواع حمل‌ونقل‌ها بهترین روش را برای وارد کردن کالا انتخاب کنید. حمل هوایی از چین به دلیل مزایا و شرایط امنی که دارد، انتخاب بسیاری از تاجران و بازرگانان ایرانی است. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران را بررسی کنیم.

نحوه حمل بار هوایی از چین به ایران

چین یکی از مهم‌ترین کشورهای برای واردات و صادرات کالا برای کشور ما به شمار می‌رود. این کشور دارای روابط تجاری بسیار خوبی با کشور ما است و افراد زیادی چین را برای واردات انواع کالا به ایران انتخاب می‌کنند. امروزه در میان روش‌های حمل‌ونقلی که از چین به ایران وجود دارد، روش هوایی طرفداران بیشتری دارد.

علت آن، مزایای این روش و ایمن بودن خدمات حمل‌ونقل هوایی است. علاوه بر این سرعت رسیدن بارهای شما در روش هوایی بیشتر از سایر روش‌ها خواهد بود. در ادامه مراحلی که برای حمل بار به‌صورت هوایی وجود دارد را بررسی می‌کنیم.

  • در ابتدا شما باید شرکت مورد اعتمادی را برای حمل بار هوایی از چین انتخاب کنید.

  • نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران را بررسی کرده و قرارداد را با آن شرکت نهایی می‌کنید.

  • از بین چندین فرودگاهی که در کشور چین واردات کالا به مقصد ایران را دارند، بارهای شما در یکی از این فرودگاه‌ها بارگیری می‌شود.

  • بارها به فرودگاه‌های داخل کشور مانند فرودگاه امام خمینی ارسال می‌شود.

  • بعد از تخلیه شن بارها از هواپیما، بارهای شما به انبار گمرک فرستاده می‌شود.

نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران

قبل از اینکه شما برای حمل بارهایتان از چین به ایران تصمیم بگیرید، باید هزینه حمل هوایی از چین به ایران را بدانید. این هزینه متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع کالا، وزن بار و حجم آن، نوع قرارداد حمل‌ونقل شما، کلاس خطر و حساسیت‌های کالا در هنگام جابه‌جایی و حمل‌ونقل و شیوه حمل بار هوایی و... اشاره کرد.

نکته مهمی که در خصوص نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران وجود دارد این است که هر چقدر وزن بار شما بیشتر باشد، هزینه حمل بار هوایی از چین به ایران کمتر خواهد بود. البته این موضوع به حجم بار شما نیز بستگی دارد. برای مثال اگر کالای شما در گروه کالاهای حجیم قرار بگیرد ولی وزن کمتری از میزان وزن مشخص ‌شده برای کالاهای حجیم داشته باشد، باز هم شما باید هزینه هر کیلو بار هوایی از چین را مطابق با همان وزن پرداخت کنید.

آموزش واردات از چین

سرعت پست هوایی از چین به ایران

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده است افرادی زیادی واردات هوایی از چین را برای واردات کالا از این کشور انتخاب کنند، این است که سرعت حمل‌ونقل هوایی بسیار بالا است. برای افرادی که با توجه به نوع بارشان محدودیت زمانی دارند و یا کالاهای آن‌ها حساسیت‌های خاصی دارد، استفاده از روش پست هوایی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

به طور معمول مدت‌زمانی که برای پست هوایی از چین به ایران توسط ایرلاین‌های مستقیم اعلام می‌شود، بین 1 تا 3 روز کاری است. برای ایرلاین‌های غیر مستقیم نیز این مدت‌زمان بین 3 الی 5 روز کاری است. به‌طورکلی این مدت ‌زمان برای پست هوایی نسبت به روش‌های حمل‌ونقل زمینی و دریایی بسیار سریع‌تر است.

سرعت ترخیص کالا از گمرک

یک مورد دیگر از مزایای که شما در نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران باید در نظر بگیرید، این است که فرایند ترخیص کالاهای شما از گمرک در روش پست هوایی سریع‌تر خواهد بود. در ابتدا کالاهای شما به گمرک امام خمینی ارسال می‌شود. در میان گمرک‌هایی که در سراسر کشور وجود دارند، گمرک امام خمینی بزرگ‌ترین و فعال‌ترین گمرک به شمار می‌آید.

بار شما با روش حمل‌ونقل هوایی به‌سرعت به ایران و گمرک امام خمینی ارسال می‌شود. سپس در این گمرک فرایند ترخیص کالا به‌صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود. به این صورت بار شما با سرعت زیادی به دستتان می‌رسد. نکته‌ای که در مورد گمرک امام خمینی باید بدانید این است که به‌طورکلی فرایند اداری و اخذ مجوزهای لازم برای ترخیص کالاها در این گمرک با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نحوه محاسبه هزینه پست هوایی از چین به ایران و همچنین مزایا و عوامل مؤثر بر این هزینه را بررسی کنیم. با وجود اینکه ممکن است هزینه پست هوایی از چین به ایران نسبت به حمل‌ونقل زمینی و دریایی بیشتر باشد، اما پست هوایی دارای مزیت‌هایی است که این هزینه را کاملاً مقرون‌به‌صرفه می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی