ثبت نام در سایت کدال؛ چگونه در سامانه کدال (آنلاین) ثبت نام کنیم؟!

کدخبر: ۶۶۱۷۸۹
سامانه کدال به عنوان معتبر ترین منبع اطلاعات بازار سرمایه از سال 1386 و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادر فعالیت خود را آغاز کرد.
ثبت نام در سایت کدال؛ چگونه در سامانه کدال (آنلاین) ثبت نام کنیم؟!

رپرتاژ آگهی: این سامانه تمام اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران و فعالان بازار اعم از صورت های مالی، گزارش فعالیت شرکت های بورسی و اطلاعات و نتایج مجامع شرکت ها را در اختیار آن ها قرار می دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با فرآیند ثبت نام در سایت کدال و نحوه استفاده از امکانات آن آشنا کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

ثبت نام در سایت کدال؛ راهنمای گام به گام ثبت نام در کدال(آنلاین)!

کدال، سامانه جامع اطلاع ‌رسانی ناشران بورس و فرابورس ایران است. هدف اصلی ایجاد این سامانه تسهیل فرآیند اطلاع ‌رسانی برای شرکت‌ های بورسی و فرابورسی است. در ادامه مراحل ثبت نام در این سامانه را به صورت گام به گام بررسی خواهیم کرد:

  1. ورود به سایت کدال آنلاین؛

  2. انتخاب نوع کاربری و تکمیل فرم ثبت نام کدال آنلاین؛

  3. فعالسازی حساب کدال آنلاین.

ورود به سایت کدال آنلاین

برای شروع فرآیند ثبت نام در سایت کدال ابتدا باید آدرس codal.ir را در مرورگر خود جست و جو کنید و سپس وارد صفحه اصلی وبسایت کدال شوید.

انتخاب گزینه ورود کاربران و تکمیل فرم ثبت نام کدال (آنلاین)

پس از ورود به صفحه اصلی سایت، باید گزینه "ورود کاربران" را برای ثبت نام در کدال انتخاب کنید. در صفحه جدید ابتدا باید نام کاربری، رمز عبور و گواهی دیجیتال را وارد کنید. در انتها با وارد کردن عبارت امنیتی (در کادر مشخص شده است) حساب شما در سایت کدال ایجاد می شود.

images_1721741438_669fb07e676e7.jpg

با طی کردن مراحل ثبت نام در سایت کدام حساب کاربری شما در این سامانه ایجاد می شود.

فعالسازی حساب کدال

کاربران و معامله گران بازار سرمایه نیازی به فعال سازی حساب خود در سامانه کدال ندارند؛ با این حال ناشران و صاحبان کسب و کار ها برای ارائه اطلاعات شرکت های خود نیاز به فعالسازی حساب دارند.

مدیران عامل شرکت های بورسی برای فعال سازی حساب های خود باید شناسه ملی شرکت، شماره تلفن همراه و کد احراز هویت خود را در سامانه ارائه کنند.

آیا ثبت نام در کدال (آنلاین) به مدارک خاصی نیاز دارد؟

خوشبختانه ثبت نام در سایت کدال برای کاربران عادی نیازی به ارائه مدارک خاصی ندارد. تنها با وارد کردن اطلاعات شخصی اولیه می‌توانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید؛ البته ناشران بورسی یا نهاد های مالی نیاز باید مدارک و مجوز خاصی را ارائه دهند.

کدال (آنلاین) چه خدماتی ارائه می دهد؟

ثبت نام در سایت کدال آنلاین منجر می شود تا کاربران به امکانات و خدمات متنوع این وبسایت دسترسی پیدا کنند. علاوه بر سایت، کدال آنلاین امکانات متنوع و کاربردی را در سه بستر دیگر ازجمله اپلیکیشن، کانال و ربات Codal Online ارائه می دهد.

امکانات سایت کدال (آنلاین)

کاربران با ثبت نام در سامانه کدال آنلاین به امکانات گسترده این سایت دسترسی پیدا می کنند. امکانات سایت کدال آنلاین:

  • دسترسی به صورت ‌های مالی شرکت ‌ها: می‌توانید گزارش‌های مالی فصلی، سالانه و تلفیقی شرکت‌های بورسی را مشاهده و دانلود کنید.

  • اطلاعیه‌های مجامع عمومی: زمان برگزاری مجامع، دستور جلسات و نتایج آن‌ ها در کدال آنلاین قابل دسترسی هستند.

  • گزارش‌های تفسیری مدیریت: این گزارش ‌ها شامل تحلیل ‌ها و توضیحات مدیران شرکت ‌ها درباره عملکرد و چشم انداز آینده هستند.

  • اطلاعات مربوط به افزایش سرمایه: جزئیات مربوط به افزایش سرمایه شرکت ‌ها از جمله میزان و نحوه افزایش سرمایه، در این بخش قابل مشاهده است.

  • گزارش‌های ماهانه: عملکرد ماهانه شرکت‌ها، شامل میزان تولید، فروش، درآمد و ... در این بخش از سایت منتشر می‌ شوند.

امکانات اپلیکیشن کدال آنلاین

علاوه بر سایت، تیم توسعه ترید یاب [تریدرینگ فایندر] اپلیکیشن موبایل کدال آنلاین را نیز راه اندازی کرده که امکانات زیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • دسترسی سریع به اطلاعیه‌ ها: می‌توانید به راحتی آخرین اطلاعیه‌ های منتشر شده را مشاهده کنید.

  • جستجوی پیشرفته: امکان جستجو بر اساس نام شرکت، نماد، تاریخ و نوع اطلاعیه وجود دارد.

  • ذخیره اطلاعیه ‌ها: می‌توانید اطلاعیه ‌های مهم را برای مراجعه بعدی ذخیره کنید.

کانال تلگرام کدال آنلاین چیست و چه امکاناتی دارد؟

به دنبال ابزاری برای دسترسی سریع و آسان به اطلاعیه های کدال (سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران) هستید؟ کانال تلگرام در سال 1403 و در راستای همین دغدغه و از سوی ترید یاب متولد شد تا اطلاعیه های گوناگون اعم از افزایش سرمایه، مجمع، سود سهام داران، پیش بینی درآمد هر سهم و ... را در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترس کاربران قرار دهد. اما فراتر از امکانات، کانال تلگرام کدال آنلاین چه ویژگی هایی دارد؟ ویژگی های کدال آنلاین:

  • انتشار فوری اطلاعیه ها: آخرین اطلاعیه‌ های منتشر شده در سایت کدال، بلافاصله در کانال تلگرام کدال آنلاین (codal_online@)  نیز منتشر می‌ شوند.

  • خلاصه اطلاعیه ‌ها: برای راحتی بیشتر کاربران، خلاصه‌ای از مهم‌ ترین نکات هر اطلاعیه در کانال ارائه می‌ شود.

  • دانلود اطلاعیه ها: امکان دانلود اطلاعیه های منتشر شده در تلگرام برای کاربران فراهم شده است.

images_1721741697_669fb181ca2f4.jpg

کانال تلگرامی کدال آنلاین تمام اطلاعیه ها و گزارشات مورد نیاز فعالان بازار را در اختیار آن ها قرار می دهد.

امکانات ربات تلگرام کدال آنلاین

ربات تلگرام کدال آنلاین نیز امکانات جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

  • جستجوی سریع: می‌توانید با ارسال نام یا نماد شرکت، آخرین اطلاعیه ‌های آن را از ربات دریافت کنید.

  • دریافت گزارش‌های دوره‌ای: امکان درخواست گزارش ‌های مالی دوره‌ ای شرکت ‌ها از طریق ربات وجود دارد.

  • مقایسه اطلاعات: امکان مقایسه برخی اطلاعات مالی شرکت ها از طریق ربات تلگرامی کدال آنلاین ترید یاب [Trading Finder] فراهم شده است.

نظر نویسنده درخصوص «ثبت نام در سایت کدال» و نتیجه گیری

سامانه کدال با سابقه فعالیت بیش از 15 سال، اطلاعات شفاف و دقیق را به تریدر های بازار سرمایه ارائه می دهد. ثبت نام در سایت کدال و استفاده از این سامانه، برای فعالان بازار سرمایه ضروری است و به آنها در تحلیل فاندامنتال کمک می کند. کاربران برای دسترسی سریع و آسان به اطلاعات سامانه بورس و اوراق بهادار ایران می توانند از سایت، اپلیکیشن، کانال و ربات تلگرام کدال آنلاین (تهیه شده از سوی ترید یاب) استفاده کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید