ملبورن و اوکلند در صدر

«دوستانه ترین» شهرهای دنیا کدامند؟

کدخبر: ۱۰۳۱۱۸
بر اساس نظرسنجی جدیدی که توسط مجله «سی ان تراولر» صورت گرفته است، دو شهر ملبورن و اوکلند عنوان «دوستانه ترین شهر» جهان (برای گردشگران) را به خود اختصاص داده اند و ژوهانسبورگ عنوان «غیردوستانه ترین شهر» را دریافت کرده است.
«دوستانه ترین» شهرهای دنیا کدامند؟

به گزارش «اقتصادنیوز» به نقل از سی.ان.ان در نظرسنجی مجله «سی‌ان‌تراولر» ملبورن عنوان «پایتخت خوشی دنیا» را به خود اختصاص داده است. اوکلند نیز به سبب خوش‌برخوردی و این حقیقت که «جایی است که همه مشتاقش هستند» این رتبه را کسب کرده است.

استرالیا دومین عنوان شهر دوستانه جهان را هم به خاطر سیدنی بدست آورده است. نام سیدنی در کنار دورترین نقاط دنیا نظیر زیم ریپ کامبوج و دوبلین در لیست 10 شهر دوستانه دنیا قرار گرفته است. از میان شهرهای ایالات متحده آمریکا نیز نام دو شهر ساوانا در ایالت جورجیا و چارلستون در کارولینای جنوبی در این فهرست به چشم می‌خورد.

در این نظرسنجی، در فهرست «غیردوستانه‌ترین شهر»، پکن رتبه ششم را به خاطر آلودگی وحشتناک، ترافیک سنگین و خیابان‌های کثیف به خود اختصاص داده است. در مقایسه با بدنام‌ترین مناطق، پکن عنوان «پر مخاطره‌ترین» را از مارسی، «شلوغ ترین و پرزرق و برق‌ترین»را از موناکو، «خشک و بی‌روح‌ترین» را از پاریس و «غیر‌متمدنانه‌ترین» را از فرانکفورت وام گرفته است.

ژوهانسبورگ به‌ر‌غم اینکه یکی از زیباترین شهرهای جهان است، عنوان غیردوستانه‌ترین شهر را به خاطر نداشتن امنیت دریافت کرده است. به طوری که خوانندگان این مجله، آن را شهر جرم و جنایت نامگذاری کرده اند. هر چند افریقای جنوبی تنها این عنوان بدنامی را دریافت نکرده است. شهر ساحلی کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی، مقام هشتم را در لیست دوستانه‌ترین شهرها به خود اختصاص داده است به طوری که یکی از خوانندگان، این شهر را اینگونه توصیف کرده است: «کیپ‌تاون، به خاطر داشتن طبیعت، سواحل و کوه‌هایش، شگفت‌انگیزترین مکان روی زمین است».

فهرست دوستانه‌ترین و غیردوستانه‌ترین شهرهای دنیا را در ادامه مشاهده می‌کنید:

دوستانه‌ترین‌ها:
1- ملبورن، استرالیا/ اوکلند، نیوزلند (بطور مشترک)
3- ویکتوریا بی سی، کانادا
4- چارلستون، آمریکا
5- سیدنی، استرالیا/ دوبلین، ایرلند (بطور مشترک)
7- زیم ریپ، کامبوج
8- کیپ تاون، افریقای جنوبی
9- سویل، اسپانیا/ ساوانا، آمریکا (بطور مشترک)
11- بوداپست، مجارستان

غیردوستانه‌ترین‌ها:
1- ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی
2- کن، فرانسه
3- مسکو، روسیه
4- پاریس، فرانسه
5- مارسی، فرانسه
6- پکن، چین
7- فرانکفورت، آلمان
8- میلان، ایتالیا
9- مونت کارلو، موناکو
10- ناسائو، باهاماس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید