بازگشت ترامپ به محل سوءقصدش/ تشدید تمهیدات امنیتی در منطقه

کدخبر: ۶۷۷۲۷۴
اقتصادنیوز: رییس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ روز گذشته در محل سوءقصد به خود حضور پیدا کرد.
بازگشت ترامپ به محل سوءقصدش/ تشدید تمهیدات امنیتی در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بازگشت ترامپ به باتلر واقع در پنسیلوانیا، دقیقاً یک ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا (پنجم نوامبر) اتفاق می‌افتد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد ممکن است نتیجه آن مسالمت‌آمیز نباشد.

این بار تمهیدات امنیتی به طرز محسوسی شدیدتر بود و گروه های تک تیرانداز در چندین ساختمان اطراف مستقر شدند و یک پهپاد نظارتی در محل درحال پرواز بود. ترامپ پس از شکست دادن بایدن در یک مناظره تلویزیونی در اواخر ژوئن، در نظرسنجی‌ها پیشتاز بود و به عنوان یک شهید سیاسی وارد کنوانسیون جمهوری‌خواهان در میلواکی شد.

تصاویر ترامپ با چهره‌ای پر از خون، در حالی که مشتش را در هوا برده و و فریاد می‌زد «بجنگ، بجنگ، بجنگ» , به تصاویر اصلی کارزار انتخاباتی او تبدیل شد. روز شنبه، بسیاری از حامیان ترامپ پیراهن‌هایی به تن داشتند که با نمادهای ترور مزین شده بود و برخی گوش های خود را پوشیده بودند که یادآور بانداژ روی گوش ترامپ پس از تیراندازی بود.

جی دی ونس معاون ترامپ در این سخنرانی همراه ترامپ است و ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی در رسانه اجتماعی خود به نام ایکس نوشت که او نیز در جمع حاضران سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط خبرنامه انتخاباتی مستقل و غیرحزبی «کوک پولیتیکال ریپورت»، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در پنج ایالت کلیدی این کشور با اختلاف اندکی نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده پیشتاز است.

نتایج این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که در رقابت رو در رو، ترامپ تنها در ایالت جورجیا با ۲ درصد اختلاف از هریس جلوتر بود و در ایالت کارولینای شمالی هر ۲ نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه از آرای برابری برخوردار بودند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ در بحث «مدیریت اقتصاد» و موضوع «مهاجرت» همچنان نسبت به هریس از اقبال بیشتری در میان رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار است اما از سوی دیگر هریس در میان رأی‌دهندگان مستقل محبوب‌تر از ترامپ است.

به نوشته تارنمای هیل، نتایج این نظرسنجی‌ به طور کلی با نتایج نظرسنجی قبلی انجام شده توسط این خبرنامه انتخاباتی در ماه آگوست مطابقت دارد و بر نزدیک بودن رقابت ریاست‌جمهوری امسال تأکید می‌کند.

این نظرسنجی از ۱۹ تا ۲۵ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) در هفت ایالت کلیدی با شرکت ۲ هزار ۸۶۷ نفر از واجدان شرایط برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا انجام شد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید