یک کارشناس بازار آتی پاسخ داد

سکه بخریم یا نخریم؟

کدخبر: ۱۲۱۹۸۱
یک کارشناس بازار سکه معتقد است در محدوده قیمت 840 هزار تومان برای سکه تمام بهترین زمان برای خرید در کوتاه مدت است.
سکه بخریم یا نخریم؟

علی خسروشاهی در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، با بیان این که پیش بینی می‌شود نرخ سکه تا حدود 840 هزار تومان کاهش پیدا کند، گفت: بر اثر تاثیر روانی و تا حدودی اقتصادی مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران و 1+5 قیمت بعد از افت ، سکه برای دستیابی به یک قیمت منطقی و با ثبات روند صعودی به خود گیرد.

او در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی و بعد از به نتیچه رسیدن مذاکرات اخیر باید سکه خرید یا خیر؟، تاکید کرد: بهترین زمان برای خرید سکهدر محدوده 840 هزار تومان خواهد بود و سکه از این قیمت کمتر نخواهد شد.

وی یادآور شد: برای خرید طلا و مصنوعات طلا در زمانی که قیمت سکه به محدوده 845 هزار تومان رسید می‌توان اقدام کرد.

خسروشاهی خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت نرخ سکه از 840 هزار تومان کمتر نخواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز، نرخ سکه در دو ساله مدیریت حسن روحانی در تاریخ 3 آذر 1393 که توافق ژنو صورت گرفت کمترین ارزش خود با رقم 830 هزار تومان را به ثبت رسانده است.

همچنین چندی پیش در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، گفت: در حال حاضر با ایجاد جو خوش‌بینی در معاملات آتی فاصله قیمت آتی دی‌ماه و نقدی سکه در حدود 20 هزار تومان است، که این فاصله بر خلاف منطق عادی بازار است.

او ادامه داد: قبلا نیز چنین جوی در معاملات بازار سکه ایجاد و بازار از منطق خود خارج شد و بعد از اندک زمانی متاسفانه بازار به اشتباه خود پی برد و صف خرید چند روزه ایجاد شد.

وی تاکید کرد: احتمال دارد در پی به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای، رخدادهای اینچنینی روی دهد و قیمت‌ها و فاصله سررسید ها در قرار دادهای آتی با افزایش روبرو شوند .

خسروشاهی در مورد بازار نقدی سکه و طلا بیان کرد: آنچه که در مورد قیمت سکه نقدی وجود دارد، انجام معاملات آن در محدوده قیمت حمایتی سکه است، پیش بینی می‌شود اگر سکه نقدی کمتر از 890 تومان معامله و تثبیت شود احتمالا قیمت ‌هایی در محدوده 850 تومان را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار آتی افزود: به نظر می رسد با توجه به قرار گرفتن سکه طلا در محدوده حمایتی خود امکان اصلاح قیمت وکسب انرژی بیشتر برای نزول دور از ذهن نباشد.

او تاکید کرد: در رابطه با نتیجه مثبت مذاکرات دو آینده وجود دارد، یکی از آن‌ها آن است که نوسانات نرخ دلار در ایران یک نرم معقول پیدا کند، قطعا بازار آتی در این صورت به سمت بازار جهانی خواهد رفت که در این صورت بورس کالا باید وجه تضمین را کاهش دهد.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات تمدید شود ویا تحریم ها با فاصله زمانی چتد ماهه برداشته شوند یکبار دیگر نوسانات نرخ ارز تاثیر گذار ترین عامل در قراردادهای آتی خواهد شد.

خسروشاهی در پایان گفت: البته علاوه بر تحولات سیاسی و مباحث مربوط به مذاکرات هسته ای مشکل بدهی کشور یونان و افزایش نرخ بهره در امریکا نیز از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار در بازار طلا خواهد بود .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی