آخرین خبر از قیمت دلار، طلا، سکه و سهام عدالت

کدخبر: ۴۴۶۱۴۵
قیمت دلار ، طلا و سکه از هفته گذشته در واکنش به اخبار برجام و انتصاب علی صالح آبادی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی، مسیر کاهش را در پی گرفته است. این کاهش قیمت در بازار ارز توجه ها را به خود جلب کرده است.
آخرین خبر از قیمت دلار، طلا، سکه و سهام عدالت

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلای تهران از چهارشنبه گذشته تحت تاثیر دو خبر اقتصادی و سیاسی وارد مدار کاهشی شد.

این اسکناس آمریکایی اگرچه وارد کانال ۲۸ هزار تومان‌شده بود و رکورد جدید ۲۸ هزارو ۳۹۰ تومان را هم‌به ثبت رسانده بود اما‌ با سیگنال مثبت برجام و خبر انتصاب رئیس کل جدید بانک مرکزی یک کانال عقب نشینی کرد. قیمت دلار در ابتدای این هفته باز هم‌ در کانال ۲۷ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.قیمت دلار در  ادامه معاملات بازار ارز امروز به  ۲۷,۷۴۰ (بیست و هفت هزار و هفتصد و چهل ) تومان رسید.با افت دلار ، قیمت طلا و سکه هم بار دیگر ریزش کرد. قیمت طلا در بازار جهانی امروز شنبه 17 مهر ماه نسبت به روز جمعه اندکی پایین رفت. این فلز گران بها در بازار جهانی با قیمت ۱,۷۵۷ (یک هزار و هفتصد و پنجاه و هفت ) دلار معامله شد.

قیمت طلا در بازار داخلی هم سرنوشتی مشابه بازار جهانی داشت. این فلز زرد رنگ که از روز چهارشنبه هفته قبل بر مدار کاهش قرار گرفته بود. در بازار امروز هم با عقب نشینی ۱۳,۲۰۰ ( سیزده هزار و دویست تومانی)  ۱,۱۴۶,۲۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل و شش هزار و دویست ) تومان را برای خود ثبت کرد.همچنین قیمت سکه امروز 41000 هزار تومان پایین رفت. سکه امروز با   ۱۱,۷۲۹,۰۰۰ (یازده میلیون و هفتصد و بیست و نه هزار) تومان  مبادله شد. این فلز زرد رنگ روز چهارشنبه با 101 هزار تومان کاهش ۱۱,۷۲۹,۰۰۰ تومان را برای خود به ثبت رسانده بود.

ارزش سهام عدالت امروز 17 مهر 1400

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۶۵۶هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۷۲۲هزار تومان رسید.همچنین ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۹۳هزار تومان رسیده است.

خبری مهم درباره  مالیات بر ارزش افزوده

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، امروز آخرین مهلت برای ارائه اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده تابستان و پرداخت مالیات متعلقه است.مالیات بر ارزش افزوده، مالیات غیر مستقیمی است که بر تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین وضع می‌شود و نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۳۹۸ همچنان ۹ درصد که شامل شش درصد مالیات و سه درصد عوارض است.

طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، مؤدیان مالیاتی باید حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مالیات مربوطه در این زمینه را پرداخت کنند که آخرین مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان سال‌جاری نیز با توجه به مصادف شدن به شهادت امام رضا (ع) و تعطیل رسمی، تا پایان امروز خواهد بود. 

بنابراین، مؤدیان می‌توانند از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR  قسمت مالیات بر ارزش افزوده اطلاعات تکمیلی را دریافت و نسبت به ارائه اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.

 نون خ 4  به نوروز 1400 نمی رسد

نون خ نام مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که تاکنون ۳ فصل از این سریال ساخته شده است.نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد. «نون خ» مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده است. سریال نون خ پربیننده‌ترین سریال نوروز ۱۳۹۸ بود. این سریال در سه فصل با داستان های متفاوت از شبکه یک سیما و شبکه تماشا پخش شده است. و سه سال پربیننده ترین سریال های نوروزی صدا و سیما بوده است

مردم پیگیر پخش قسمت جدید سربال نون خ هستند. روز گذشته علی صالحی بازیگر این سریال  درباره زمان پخش  ساخت فصل چهارم این سریال گفت:  ساخت سری جدید این سریال به امسال نمی رسد. بناست اگر همه چیز درست پیش برود برای نوروز ۱۴۰۲ ساخته شود. کیفیت کار از دلایل دیگر است. وقتی کیفیت کار خوب باشد مورد پسند مردم قرار می گیرد. مردم ولی نعمت ما هستند و ما برای مردم کار می کنیم. اصل کار هم بر این است که مردم بپسندند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی