رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی مطرح کرد

مخالفان تعامل دولت و بخش خصوصی، اتاق ایران را تخریب می‌کنند

کدخبر: ۵۸۳۴۴۶
اقتصادنیوز: رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی معتقد است: گروهی در لایه‌های پنهان، از تعامل خوبی که بین بخش خصوصی و دولت شکل گرفته و می‌تواند در آینده زمینه توسعه را فراهم کند، احساس نگرانی می‌کند و به همین دلیل شاهد سطح بالایی از هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه اتاق ایران هستیم.
مخالفان تعامل دولت و بخش خصوصی، اتاق ایران را تخریب می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز آرش نجفی، رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ایران گفت: اتاق ایران در این یک سال گذشته نشان داده است که تنها مشاور سه قوه نبوده و در کنار ارائه بسته‌های پیشنهادی، مطالبه‌گر نیز بوده است.

این فعال اقتصادی با تأکید بر لزوم مطالبه‌گری بخش خصوصی به‌واسطه شرایط و جایگاهی که دارد، تصریح کرد: فعالان اقتصادی رویکرد متفاوتی نسبت به مدیران سازمان‌ها دارند؛ آن‌ها شجاع بوده و توانایی تحلیل بهتری از وضعیت موجود دارند؛ مدیران دولتی به دلیل محدودیت‌ها و چارچوب‌هایی که برای آنها تعریف شده نگاهشان با فعالان اقتصادی که بالطبع افراد ریسک‌پذیری هستند، متفاوت است و این تحول‌خواهی بخش خصوصی است که موجب رشد می‌شود.

نجفی با بیان این مطلب که امروز تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دولت و بخش خصوصی شکل گرفته است، افزود: هجمه‌هایی که علیه اتاق ایران شاهد هستیم، ناشی از نگرانی گروهی از لایه‌های پنهان جامعه است که نگران نتیجه تعامل سازنده بین بخش خصوصی با دولت است.

به عقیده او، این فشارها از طرف دولت نیست، چون دولت با بخش خصوصی همراه است؛ اما گروه‌هایی هستند که درصدد تحریک دولت و نمایندگان مجلس هستند.

رئیس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی ادامه داد: به نظر می‌رسد که منافع این گروه با توسعه و پیشرفت این دولت در تضاد است و برای همین چوب لای چرخ فعالیت‌های دولت می‌گذارد. از سوی دیگر این هجمه‌ها نشان می‌دهد که انتخاب اعضای هیات نمایندگان در دو هفته قبل انتخاب شایسته‌ای بوده که در آینده اثرگذار است و موجب کسب موفقیت‌های خوبی برای کشور می‌شود.

او، خشمگین بودن این گروه از انتخاب هیات نمایندگان اتاق ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: انتظار می‌رود که این افراد به جای خشمگین بودن به این انتخاب احترام بگذارند؛ اما آنها برای خدشه وارد کردن به محیط فعالیت بخش خصوصی و دولت، تلاش می‌کنند تا بخش محرک اقتصاد و کارآفرین را ناکارآمد کنند. این فرآیندها نشان می‌دهد که باید روی اثرگذار بودن بخش خصوصی صحه بگذاریم.

عضوهایت نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: فرآیند مدیریت، قائم به فرد نیست و نتیجه تعامل‌ها با بخش‌های مختلت است و این تکامل را در اتاق ایران نیز شاهد هستیم؛ چراکه دو کاندید دیگر انتخابات رئیس اتاق ایران در دوره دهم هم افراد صنعت‌گر و موفقی بودند که در جامعه شناخته شده هستند؛ اما فرد منتخب به دلیل تعاملات بیشتر توانست رأی بیشتری کسب کند.

نجفی با بیان اینکه جامعه فعالان بخش خصوصی، جامعه هوشمندی است، افزود: نمی‌توان علیه چنین افرادی، به‌راحتی حرف زد و این‌گونه انتخاب آنها را زیر سؤال برد. نمی‌توان از حضور فرد منتخب هیات نمایندگان در نشست‌های تصمیم‌گیری به‌عنوان رئیس اتاق ایران بابت فاش شدن اطلاعات محرمانه ابراز نگرانی کرد، چون همین‌الان هم از راه‌های دیگر شاهد برملا شدن اطلاعات هستیم.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران خاطرنشان کرد: فردی که منتخب بخش خصوصی است، از طرف یک جامعه فعال اقتصادی باشعور با رأی قاطع انتخاب شده و نباید این رأی را ابطال کرد در غیر این صورت بخش خصوصی به دلیل مواجه با دخالت‌های غیرقانونی و خلاف منویات و رویکرد رهبری نظام، باید اتاق و مجموعه جدیدی برای خود ایجاد کند، چون به بلوغ رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید