صادرات 3 میلیارد دلاری ایران به ترکیه/ از صادرات گاز تا روغن آفتابگردان

کدخبر: ۶۲۱۴۰۵
اقتصادنیوز: عمده اقلام صادراتی کشورمان به ترکیه شامل گاز طبیعی، اوره، آلومینیوم، شمش آهن و قیر و عمده کالای وارداتی، روغن آفتابگردان، شمش طلا و ذرت دامی بوده است.
صادرات 3 میلیارد دلاری ایران به ترکیه/ از صادرات گاز تا روغن آفتابگردان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، رئیس کل گمرک ایران گفت: در این مدت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به ترکیه صادر شده است که به لحاظ وزن ۱۲.۵ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص میزان واردات از کشور ترکیه در ۹ ماهه سال جاری افزود: در این مدت ۳ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

خبر مرتبط
اردوغان: مواضع ترکیه درباره جنگ غزه خیلی ها را آشفته کرده

اقتصادنیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما شجاعانه از منافع کشورمان چه در عرصه دیپلماسی و چه در عرصه نظامی با گام‌های درست در زمان مناسب دفاع می کنیم.

به گفته وی، عمده اقلام صادراتی کشورمان به ترکیه در این مدت شامل گاز طبیعی، اوره، آلومینیوم، شمش آهن و قیر و عمده کالای وارداتی، روغن آفتابگردان، شمش طلا و ذرت دامی بوده است.

خبر مرتبط
بیانیه مهم وزارت دفاع ترکیه/ جدال مرگ‌بار ترک‌ها در شمال سوریه/ 3 نفر کشته شدند

اقتصادنیوز: وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای از جدال نظامیان ترک در شمال سوریه خبر داد و اعلام کرد که ۳ نیروی پ‌ک‌ک را در شمال سوریه کشته است.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه حجم ترانزیت مبادله شده بین ایران و ترکیه در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است، افزود: میزان ترانزیت در مدت زمان یاد شده از مبدا ترکیه یک میلیون تن و میزان ترانزیت از کشورمان به مقصد مرزهای ترکیه ۶۰۰ هزار تن بوده است که عمدتاً از مرزهای بازرگان، سرو و پلدشت انجام شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران گفت: در ۹ ماهه سال جاری حدود ۲۸۰ هزار دستگاه کامیون از مرزهای دو کشور تردد کردند که از این تعداد ۱۲۲ هزار دستگاه کامیون‌های خروجی و ۱۵۶ هزار دستگاه کامیون‌های ورودی بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۰ شهریور

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید