یک کیلو تخم‌مرغ چند؟

کدخبر: ۶۴۵۹۹۹
اقتصادنیوز: رئیس هیات مدیره مرغ تخم گذار با بیان اینکه سال گذشته با وجود افزایش هزینه های تولید تغییری در قیمت تخم مرغ نداشتیم، گفت:اصلاح قیمت تخم مرغ برای جلوگیری از ضرر و زیان به این صنعت ضروری است.
یک کیلو تخم‌مرغ چند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حمید کاشانی در پاسخ به اینکه قیمت تخم‌مرغ چه زمانی اصلاح می‌شود، گفت: درخواست اصلاح قیمت تخم‌مرغ را به معاونت مربوطه در وزارت جهادکشاورزی ارسال کردیم، زیرا قیمت تخم مرغ برای دو سال پیش است و باید اصلاح شود.

وی افزود: سال گذشته هیچ تغییری در قیمت تخم‌مرغ نداشتیم با وجود اینکه هزینه‌های کارگری و کرایه‌ها چندین بار افزایش یافت، ریزمغذی‌ها و مکمل‌ها ۳ برابر  و قیمت نهاده‌ها از جمله جوجه افزایشی شد.  یعنی با وجود این افزایش قیمت به وعده خود در تامین تخم‌مرغ به میزان کافی و با قیمت ثابت عمل کردیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تصریح کرد: قرار بود تا عید فطر قیمت‌ها اصلاح شود ولی تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب هرکیلو تخم‌مرغ۴۷هزارو۳۰۰ تومان درب واحدهای تولیدی و برای مصرف کننده ۵۷ هزارتومان است، اظهار کرد: قیمت پیشنهادی اتحادیه برای هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۶۵هزارتومان  و در میادین ۷۸هزارتومان است.

خبر مرتبط
قیمت گوشت مرغ، گوشت قرمز و بوقلمون امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳/ پرواز قیمت مرغ و شترمرغ + جدول

​اقتصادنیوز: امروز قیمت گوشت قرمز در بازار تغییری نداشت اما قیمت گوشت مرغ و دام کشتار بالا رفت و هر کیلو شترمرغ هم 351 هزار تومان خرید و فروش شد.

کاشانی همچنین اضافه کرد:در ماه گذشته به دلیل مقرون به صرفه نبودن تولید حدود ۱۱ میلیون کشتار انجام شد و گله‌ها نیز حذف شدند. بنابراین اصلاح قیمت ضروری است. ما معتقدیم که قیمت تخم‌مرغ باید متعادل باشد و موافق کاهش یا افزایش نیستیم. ۶۰ درصد واحدهای ما خرده مالکی هستند و نباید این واحدها از بین بروند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن در ادامه گفت: قیمت ۴۷هزارو۳۰۰ تومان مورد تایید اتحادیه نیست و با دستور وزیر جهادکشاورزی و همراهی اتحادیه این قیمت تنها تا پایان عید فطر معتبر بود.

وی در پایان گفت: حدود یک هفته‌ می شود که برای جلوگیری از ضرر و زیان، خودمان تخم مرغ را با قیمت‌های بالاتر خریداری و ذخیره کردیم تا قیمت‌ها متعادل شود و گله‌ها حذف نشوند. در حقیقت با خرید بالاتر قصد داریم از خسارت به صنعت جلوگیری کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی