وزارت جهاد کشاورزی عذرخواهی کرد/ تاریخ پرداخت مطالبات گندمکاران مشخص شد

کدخبر: ۶۵۰۹۴۵
اقتصادنیوز: معاون وزارت جهاد کشاورزی با عذرخواهی از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: از اوایل هفته آینده مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود.
وزارت جهاد کشاورزی عذرخواهی کرد/ تاریخ پرداخت مطالبات گندمکاران مشخص شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در روزهای اخیر شاهد گلایه‌هایی از سوی کشاورزان درباره عدم پرداخت مطالباتشان بعد از گذشت 2 ماه از تحویل گندم خود به مراکز خرید تضمینی هستیم.

درحالی که در مصوبه شورای قیمت‌گذاری کالاهای اساسی اعلام شده بود که پول گندمکاران 24 ساعته بعد از تحویل پرداخت می‌شود.

منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه پنج شنبه هفته پیش اعلام کرد که اوایل این هفته مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود اما در نشست خبری روز گذشته خود اعلام کرد که این مطالبات تا چند روز دیگر پرداخت می‌شود.

خبر مرتبط
نیازمند یارانه گندم هستیم/ میزگرد بررسی وضعیت گندم

اقتصادنیوز :گندم کالای استراتژیکی است که نقش مهمی در اقتصاد و سیاست هر کشور داشته و تولید و خودکفایی آن برای کشورها به نوعی مزیت محسوب می‌شود. محصولی که علی رغم اهمیت بالای آن اما با چالش های بسیاری از تولید تا خرید مواجه است و بنابر نظر کارشناسان نیاز است که ضمن تامین اعتبار مناسب برای خرید و پرداخت به موقع به کشاورز به مسائلی چون نوسازی ماشین آلات برداشت گندم، اجرای الگوی کشت، ارائه تسهیلات کم بهره به کشاورز، ورود علم به مزارع و مسائل تقنینی نیز توجه شود.

وزارت جهاد کشاورزی: مطالبات گندمکاران هفته آینده پرداخت می‌شود

مهاجر معاون وزارت جهاد کشاورزی نیز در این ارتباط اظهار داشت: «من از طرف خودم، وزارت جهاد کشاورزی و دولت از کشاورزان عذرخواهی می‌کنم به جهت این که قول دادیم پولشان را به موقع بپردازیم اما بنا به دلایلی این مهم تحقق پیدا نکرد»

خبر مرتبط
خرید تضمینی گندم از این استان ها/ میزان برداشت چرا کم شد؟

اقتصادنیوز :مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ۱۲ استان کشور خریداری شده است.

وی افزود: از اوایل هفته آینده مطالبات گندمکاران پرداخت می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی