نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۲ خرداد

توافق ایران و روسیه برای تعیین قیمت پایه خاویار

کدخبر: ۶۵۲۶۳۳
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
توافق ایران و روسیه برای تعیین قیمت پایه خاویار

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

22 خرداد 1374؛ تصمیم‌های جدید دولت برای کاهش و تثبیت قیمت‌ها

ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در جلسه دیروز خود پیشنهاد بررسی کاهش یا تثبیت قیمت کالاهای گروه دوم مشمول طرح را تصویب کرد.

براساس این مصوبه، پیرو سیاست‌های جدید دولت برای تثبیت نرخ ارز و با عنایت به ثابت بودن قیمت سوخت و دستمزد و به‌منظور عرضه مطلوب کالاهای گروه دوم مشمول طرح با نرخ مصوب در سراسر کشور و پرهیز از هر گونه افزایش قیمت کالاها در سال جاری، ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار تصمیماتی اتخاذ کرد.

براساس یکی از این تصمیمات، قیمت‌های اعلام‌شده وزارت صنایع برای کالاهای گروه دوم مشمول طرح براساس اطلاعات پایه‌ای که در اختیار سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

از طریق سازمان حمایت بررسی و قیمت‌هایی که با شرایط جدید باید کاهش داده شوند یا ثابت باشند، اعلام خواهد شد.

توافق ایران و روسیه برای تعیین قیمت پایه خاوریار

براساس یادداشت تفاهم امضاشده بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه، دو کشور توافق خود را در زمینه تعیین قیمت پایه خاویار در بازار جهانی و ایجاد شبکه فروش رسمی خاویار و همچنین ادامه همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی اعلام کردند.

در این یادداشت تفاهم که در سفر آقای لاهیجانیان به مسکو، به دنبال دعوت رسمی رئیس کمیته ماهیگیری روسیه به امضا رسید، قرار شد ضمن ادامه همکاری‌های گذشته برای جلوگیری از فروش خاویار قاچاق در بازار جهانی همکاری مشترکی صورت گیرد و هر دو کشور در زمینه صید و ماهیان میکتو فیده در دریای عمان و تبدیل آن به پودر ماهی همکاری مشترک داشته باشند.

22 خرداد 1384؛ رئیس‌جمهور: ایران برای جهش توسعه‌ای آماده شده است

سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از 5 طرح پتروشیمی در ماهشهر با اشاره به مقاومت ملت ایران در طول دوران دفاع مقدس و تلاش و همت آنان در دوران پس از جنگ برای بازسازی ویرانه‌ها گفت: امروز زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و صنعتی کشور برای یک جهش توسعه‌ای آماده شده است.

سیدمحمد خاتمی افزود: امروز پیشرفت‌های علمی و صنعتی در ایران اسلامی به‌طور شگفت‌انگیزی خودنمایی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی