گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز؛

پیام مهم به دلار مخابره شد؛ تتر از مرز مقاومتی عبور کرد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 خرداد 1403

کدخبر: ۶۵۲۷۰۰
اقتصادنیوز: معامله‌گران بازار ارز در حالی امروز دوشنبه 22 خرداد شاهد آغاز معاملات خواهند بود که تتر سرانجام به محدوده مقاومتی مهم نزدیک شد و باید دید واکنش دلار به این تغییر روند چیست.
پیام مهم به دلار مخابره شد؛ تتر از مرز مقاومتی عبور کرد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 22 خرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران این روزها شاهد حبس قیمت دلار در میان مرز حمایت و مقاومت است و تلاش اسکناس آمریکایی برای عبور از مرز مقاومتی و افزایش قیمت تا به امروز نتیجه بخش نبوده و با در بسته رو به رو شده است؛ روندی که در پی آن دلار هرات سرانجام از کانال 59 هزار تومان دست برداشت و معاملات روز گذشته را با عقبگرد به کانال 58 هزار تومان، با 58 هزار و 950 تومان بست. دلار هرات در جریان معاملات پشت خطی هم در دامنه رنج نوسان داد و 58 هزار و 980 تومان قیمت خورد.

روند قیمتی دلار برای درهم امارات هم در جریان معاملات روز گذشته تکرار شد و درهم امارات هم با کاهش 80 تومانی در 16 هزار و 80 تومان به کار خود پایان داد. نکته جالب توجه اما درباره معاملات روز گذشته، حرکت خلاف جهت دلار و تتر بود؛ این ارز دیجیتال که همواره پایین‌تر از دلار هرات نوسان داشت، روز دوشنبه را در حالی سپری کرد که از دلار هرات بالا رفت و در محدوده 59 هزار تومان ایستاد.

به عقیده معامله گران بازار ارز، دلار هرات و تتر امروز در جریان معاملات، مرز مقاومتی مهم 59 هزار و 300 تا 59 هزار و 500 تومان را پیش روی خود دارند و در صورت شکستن قوی این مرز و تثبیت بالای آن، دامنه نوسان این دو ارز می تواند دستخوش تغییر شده و به محدوده افزایشی وارد شود؛ اتفاقی که امروز صبح رخ داد و قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش از مرز 59 هزار و 300 تومان عبور کرد و سپس در محدوده 59 هزار و 200 تا 59 هزار و 300 تومان نوسان داد. فعالان بازار معتقدند عبور تتر از این مرز مقاومتی می تواند فشار خرید در بازار را زیاد کند.

برخی دیگر از معامله گران هم با اشاره به مرز حمایتی دلار و تتر، معتقدند اگر محدوده 58 هزار و 500 تومان تا 58 هزار و 800 تومان که کف مهمی برای دلار هرات محسوب می‌شود؛ از دست برود، احتمال ورود اسکناس آمریکایی به کانال های پایین تر هم وجود دارد و اگر هرات بالای این مرز ماندگار شود؛ می‌تواند دوباره به کانال 59 هزار تومان بازگردد؛ اتفاقی که به عقیده فعالان بازار در روزهای آینده چندان امکان پذیر نیست و دامنه نوسان دلار به دو دلیل تغییر نخواهد کرد؛ اول، فضای انتخاباتی حاکم بر کشور و دوم، حضور قوی بازارساز در بازار ارز و تزریق سنگینی که برای کنترل قیمت ها در حال انجام است. به گفته این گروه، موضوعی که احتمال تغییر دامنه نوسان دلار را متحمل می کند، واکنش عملی جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

پیش بینی معامله گران این است که قیمت دلار تا روز هشتم تیر (روز برگزاری انتخابات) نوسان قطعی را ثبت نخواهد کرد؛ مگر آنکه خبر سیاسی قطعی به بازار سیگنال بفرستد یا نظر بازار نسبت به نامزدهای تایید صلاحیت شده در جریان فرآیند تبلیغات انتخاباتی تغییر محسوسی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی