قیمت تخم مرغ کاهشی شد/ بازار آرام کالاهای اساسی

کدخبر: ۶۵۵۹۹۸
اقتصادنیوز: در حال حاضر با شروع تابستان و افزایش دما نرخ تخم‌مرغ کاهش یافته و هر شانه ۳۰ عددی به مبلغ ۷۵هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته با توجه به وزن این محصول قیمت بین ۷۵ تا ۱۴۰هزار تومان متغیر است.
قیمت تخم مرغ کاهشی شد/ بازار آرام کالاهای اساسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  بازار کالاهای اساسی روزهای آرامی را می‌گذراند و قیمت‌ها به نسبت ثابت بوده امید است این روند در دولت جدید تداوم داشته باشد.

در حال حاضر با شروع فصل تابستان و افزایش دما نرخ تخم مرغ کاهش یافته و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ دولتی به مبلغ ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ البته با توجه به وزن این محصول قیمت بین ۷۵ تا ۱۴۰ تومان متغیر است.

بازار گوشت مرغ نیز با گرم شدن هوا افت قیمت را تجربه کرد و نسبت به هفته گذشته این محصول پروتئینی از هر کیلو گرم ۸۷ هزار تومان به ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافته است.

گوشت قرمز دولتی با قیمت ثابت عرضه می‌شود اگرچه میزان توزیع پایین است. در قصابی‌ها گوشت گوسفندی افزایش کمی داشته اما قیمت گوشت گوساله پایین آمده است و از هر کیلو ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان به ۵۲۰ تا ۵۴۰ هزار تومان رسیده است.

خبر مرتبط
اظهارات مهم جهانگیری درباره پرونده چای دبش/ پیدا کردن نان و تخم مرغ در سفره مردم دشوار شده

اقتصادنیوز: اسحاق جهانگیری در همایش اتحاد برای نجات اقتصاد ایران گفت: ما دنبال دولتی هستیم که مسائل اصلی کشور در دستور کارش قرار بگیرد.

قیمت حبوبات بسته بندی هم برخی برندها در ابتدای سال افزایش قیمت داشتند و در بازار لبنیات حدود ۲ هفته‌ای است که نرخ شیر خام درب دامداری‌ها افزایش یافته و از هر کیلو ۱۵ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسیده اما هنوز ابلاغ رسمی نشده است؛ از این رو نرخ محصولات لبنی هم در بخش پرمصرف‌ها تغییر قیمتی را شاهد نیستیم.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان و برای وزن‌های نوشته نشده یک کیلو گرم است).

خبر مرتبط
تثبیت قیمت تخم مرغ در بازار/ خرید حمایتی از مرغداران ادامه دارد

اقتصادنیوز: رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار تاکنون بیش از ۲ هزار تن تخم مرغ مازاد مرغداران در راستای تعدیل قیمت، خرید حمایتی شده است.

تخم مرغغ

گفتنی است؛ حبوبات ۱۵ درصد، مرغ ۶ درصد و تخم مرغ ۱۷ درصد، غلات ۱۲ درصد، مواد پروتئینی ۶۵ درصد و قند ۸ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی