عرضه جدیدترین خودروهای وارداتی نشان می‌دهد

شوک عرضه 10 خودروی جدید به بازار/ تلاش صمت برای جلب نظر مشتریان

کدخبر: ۶۵۶۰۳۱
اقتصادنیوز: سیاست گذار خودرویی در دور جدید فروش خودروهای وارداتی عرضه 10 محصول برندهای جهانی خودروساز که پیش تر در سامانه حاضر نبودند را نهایی کرد.
شوک عرضه 10 خودروی جدید به بازار/ تلاش صمت برای جلب نظر مشتریان

به گزارش اقتصادنیوز، تویوتا کرولا کراس، میتسوبیشی M، میتسوبیشی L، میتسوبیشی H، سوزوکی فرانکس، سوزوکی ویتارا، کوراندو 2WD، کوراندو AWD، نیسان Kicks و هاوال H6 محصولاتی بودند که سیاست گذار خودرویی در جدیدترین دور فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار داده است.

عرضه این هفت محصول برندهای ژاپنی، کره ای و چینی برای اولین بار اتفاق می افتد. به نظر می رسد مدیران صمت به دنبال این بودند تا با عرضه این محصولات به نوعی دل متقاضیانی که در اسفند 1401 برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی نام نویسی کردند را به دست بیاورند.

وزارت صمت ابتدا عرضه محصولات برندهای چینی مانند چانگان، جتا، بستیون و ..... را از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دستورکار قرار داد اما این اقدام چندان به مذاق متقاضیان خودروهای وارداتی خوش نیامد. 

مشتاقان در اختیار گرفتن محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز بعد از بیش از پنج سال که از ممنوعیت واردات خودرو به کشور می گذشت به دنبال این بودند تا حداقل محصولات تولیدی خودروسازان ژاپنی و کره ای را خریداری کنند. 

مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی وقتی متوجه شدند از خودروهای چینی عرضه شده استقبال چندانی نمی شود؛ به تدریج محصولات برندهای محبوب که پیش تر در بازار خودرو حضور داشتند و به نوعی امتحان خود را پس داده بودند را در دستورکار قرار دادند. 

هر چه تنوع عرضه محصولات برندهای ژاپنی، کره ای و در مواقعی برندهای اروپایی بیشتر شد، تعداد متقاضیانی که برای در اختیار گرفتن خودروهای عرضه شده پشت ویترین سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به صف شدند، افزایش یافت.

سیاست گذار خودرویی در جدیدترین دور فروش خودروهای وارداتی علاوه بر هفت خودروی وارداتی 24 محصول دیگر از برندهای جهانی خودروساز که پیش تر در سامانه یکپارچه حضور داشتند را نیز عرضه کرد تا بتواند دل مشتریان خودروهای وارداتی را به دست بیاورد.

با توجه به عمر باقی مانده از دولت سیزدهم، مدیران صمت به دنبال این هستند تا پرونده فروش خودروهای وارداتی را در دور اول تکمیل کرده و تعهدی در این ارتباط روی دوش دولت چهاردهم قرار ندهند. تنوع بخشی به سبد محصولاتی در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در همین راستا رقم خورده است.

البته فراموش نکنیم علاه بر تنوع در محصولات عرضه شده تیراژ عرضه نیز مهم است. چنانچه مدیران سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی تیراژ پایینی از محصولات برندهای جهانی خودروساز را در دسترس متقاضیان قرار دهند این مساله نمی تواند به نهایی کردن فروش خودروهای وارداتی در دور اول کمک چندانی کند و همچنان بخشی از متقاضیان بعد از گذشته حدود 17 ماه همچنان دسترسی به خودروی مورد نظر خود نخواهند داشت.

عرضه این هفت خودرو از یک طرف و همچنین برگزاری دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه می تواند روی بازار خودروهای وارداتی اثر گذاشته و قیمت بازاری محصولات موجود در بازار را تا حدی در سراشیبی قرار دهد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم دور جدید فروش خودروهای وارداتی که از سوم تیر تا 6 تیر در دسترس ثبت نام کنندگان بود آخرین دور فروش محصولات تولید برندهای جهانی خودروساز در دولت سیزدهم محسوب می شود یا اینکه مدیران فعلی سامانه یکپارچه تا پیش از تحویل دادن سکان هدایت این سامانه فروش، دور دیگری از عرضه خودروهای وارداتی را در دستورکار قرار خواهند داد؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی