دور دنیا

شوک غیرمنتظره تابستان به تایلند/ ترکیه استارت رویاپردازی را زد؛ مسیر قیمت‌ها تغییر کرد

کدخبر: ۶۵۶۱۰۳
اقتصادنیوز:‌ امروز در بازار ارز تهران قیمت ها شیب صعودی را در پیش گرفتند و قیمت لیر ترکیه هم بالا رفت و با رشد 10 تومانی به 1860 تومان رسید.
شوک غیرمنتظره تابستان به تایلند/ ترکیه استارت رویاپردازی را زد؛ مسیر قیمت‌ها تغییر کرد

به گزارش اقتصادنیوز،‌ رویاپردازی کشورهای همسایه ایران تمامی ندارد و هر از چندی شاهد انتشار خبری درباره پروژه های عظیمی که بیخ گوش کشورمان به بهره برداری می‌رسند،‌ هستیم‌، از امارات و عربستان گرفته تا عمان و حالا ترکیه که دست به کار بزرگی زده و قلعه های اسرارآمیز انیمیشن های دیزنی را به واقعیت تبدیل کرده است.

آنکارا در این پروژه جدید خود که برج الباباس نام دارد،‌ تلاش کرده تا نمونه ای واقعی از آنچه گردشگران در ذهن خود به یادگار دارند را خلق کند. این منطقه در دره‌ای پوشیده از کاج و پر از چشمه‌های آب گرم و در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و مملو از خانه های ویلایی به شکل قلعه های کوچک است که نیمه کاره و کاملا متروک رها شده اند.

این پروژه قرار بود در راستای توسعه شهری لوکس یک زندگی سلطنتی را برای افرادی که مایل به پرداخت هزینه ای از 370 هزار تا 500 هزار دلار باشند، فراهم کند اما سرنوشت دیگری برایش رقم خورد و عنوان یکی از بزرگ‌ترین استراحتگاه‌های فوق مجلل ترکیه اعلام شد که دارای مساجد، سالن‌های زیبایی، حمام‌های ترکی با آب‌های حرارتی منطقه و یک مرکز خرید با معماری شبیه به ساختمان کنگره ایالات‌متحده است،‌ شناخته شد.

کارشناسان حوزه گردشگری معتقدند ترکیه می تواند از این منطقه گردشگری جذاب و حیرت انگیز، درآمد قابل توجهی داشته باشد. حال که به یکی از منابع درآمد گردشگری آنکار نگاهی انداخته ایم،‌ بد نیست آخرین قیمت لیر ترکیه و سایر ارزها در بازار امروز تهران را مرور کنیم.

نرخ امروز لیر ترکیه 7 خرداد 1403

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت 10 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایانی امروز 1860 تومان قیمت گذاری شد.

​قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، 140 تومان بالا رفت و به 16740 تومان رسید.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب صعودی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با رشد 310 تومانی که داشته است، 36070 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان رنج بود و نوسان صعودی یک تومانی را تجربه کرد و 158 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران همچون دو روز گذشته ثبات قیمت داشت، هر دینار امروز 45 تومان معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افزایش هزار و 390 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 159880 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند افزایشی حاکم بر ارزها، بالا رفت. هر لاری عصر امروز 22020 تومان قیمت خورد تا افزایش 350 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار افزایش حرکت کرده و 20 تومان بالا رفته است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1668 تومان نرخ گذاری شد. اما تایلند با آغاز تابستان روزهای تلخی را تجربه کرده است و بنابر گزارش تی آر تی و بر اساس وزارت بهداشت تایلند، از ابتدای سال جاری تاکنون 61 نفر بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست داده اند.

در این اطلاعیه هشدار گرمازدگی برای پایتخت و مناطق شمال شرق که دمای هوا از 40 درجه فراتر رفت، صادر شد و از سالمندان و بیماران مزمن خواسته شد مراقب گرمازدگی باشند. در منطقه لمپانگ در شمال کشور دمای هوا در طول هفته به 44.2 درجه رسید و به رکورد دمای کشور در سال 2023 یعنی 44.6 درجه نزدیک شد. پدیده آب و هوایی ال نینو خطر مرگ و میر ناشی از گرما را در کشورهای جنوب شرقی آسیا که گرم ترین دوره سال را تجربه می کنند، افزایش می دهد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی شیب صعودی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 90 تومان گران و 13000 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از افزایشی شدن روند قیمت ها نسبت به روز گذشته حکایت داشت، امری که به عقیده معامله گران ناشی از تلاش بازار برای کاهش ریسک دو اتفاق سیاسی مهم است، مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان جو بایدن و دونالد ترامپ و برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی