این محموله خط آهن بندر کاسپین روانه بازارهای صادراتی شد

کدخبر: ۶۵۸۳۵۹
اقتصادنیوز: نخستین محموله ریلی- دریایی بار صادراتی، از بندر کاسپین بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر شد.
این محموله خط آهن بندر کاسپین روانه بازارهای صادراتی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در راستای فعالیت چندوجهی گروه کشتیرانی در حمل بار صادراتی به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر، اولین محموله صادراتی با استفاده از واگن‌های شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی و با برنامه ریزی و هدایت کشتیرانی دریای خزر، از بندر کاسپین به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر حمل شد.
با حمل این محموله سیمان صادراتی، خط آهن بندر کاسپین به بهره‌برداری کامل رسید و برای نخستین بار در این بندر، ریل به دریا رسید.
بر این اساس مقرر شده پس از افتتاح خط آهن رشت – بندرکاسپین، سالیانه ۴۰۰ هزار تُن سیمان تولیدی کشور از این مسیر، به این کشورها صادر شود.

خبر مرتبط
ویتنام از هدف رشد اقتصادی دولت عبور می‌کند/ صادرات و سرمایه گذاری مستقیم خارجی کلید این رشد است

اقتصادنیوز: مقامات ویتنام اعلام کرده‌اند رشد اقتصادی این کشور می‌تواند در سال 2024 از سطح 7 درصد عبور کند. اقتصاد ویتنام از صادرات فزاینده و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی منفعت می‌برد.


گفتنی است، مسیر ریلی- دریایی یاد شده با قابلیت بهره‌برداری در زمینه‌های صادرات، واردات و ترانزیت از هم اکنون مورد توجه صاحبان کالا قرار گرفته است و به زودی محموله‌های ترانزیتی و وارداتی با استفاده از خط ریلی متصل به بندر کاسپین به مقاصد صادراتی ارسال خواهند شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید