گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

افزایش قیمت دلار مشروط شد؛ دلار به مرز مهم رسید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 1 مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۱۲۷۷
اقتصادنیوز: معامله‌‌گران معتقدند با توجه به بسته شدن قیمت دلار در 57 هزار و 560 تومان، احتمالا بازار امروز در حوالی همین نرخ بازگشایی کند.
افزایش قیمت دلار مشروط شد؛ دلار به مرز مهم رسید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 1 مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ امروز بازار ارز در حالی شروع به کار می‌کند که در روز گذشته قیمت دلار هرات بالا بازگشایی کرد و با کاهش در طول معاملات روزانه از مرزهای مقاومتی دور شد. با رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی، قیمت دلار هرات در 57 هزار و 700 تومان آغاز کرد و در ادامه با کاهش مرز حمایت 57 هزار و 600 تومان را از داست داد و در نهایت در کف 57 هزار تومان به کار خود پایان داد. این در حالی‌است که قیمت دلار تهران در روز گذشته در مرز کانال 58 هزار تومان معامله می‌شد. قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز یکشنبه در 57 هزار و 560 تومان بسته شد.

نکته قیمتی بازار ارز هرات وضعیت بلوکه بود، این وضعیت در بازار ارز هرات نسبت به روز شنبه سنگین‌تر شد و به 500 تومان رسید. قیمت دلار فردایی هرات در روز یکشنبه شکاف بالای 500 تومانی با نرخ نقدی داشت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، گروهی از معامله‌گران تصور می‌کنند این وضعیت موجب شد تا قیمت دلار به سمت مرزهای پایینی حرکت کند. قیمت درهم امارات که از افزایش پشت خطی شنبه جا مانده بود، روز یکشنبه را با گپ مثبت در 15 هزار و 900 تومان آغاز کرد و با کاهش در 15 هزار و 820 تومان به کار خود پایان داد.

از سوی دیگر، قیمت تتر که از روز شنبه از قیمت دلار تهران عقب افتاده در معاملات روزانه روز گذشته از کف 57 هزار تومان فاصله گرفت و از به میانه این کانال رسید. قیمت تتر در شب گذشته با نوسان قیمت بیت‌کوین، بالا و پایین شد. شب گذشته با کناره‌گیری جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از انتخابات این کشور،  در ابتدا قیمت بیت‌کوین کاهشی بود و در ادامه با افزایش به سقف ماهانه خود در کانال 58 هزار دلار رسید. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت تتر در ابتدا با کاهش بیت‌کوین، افزایشی شد و با صعودی شدن دوباره بازار رمزارز، قیمت تتر به کاهش برگشت.

معامله‌‌گران معتقدند با توجه به بسته شدن قیمت دلار در 57 هزار و 560 تومان، احتمالا بازار امروز در حوالی همین نرخ بازگشایی کند. از لحاظ تکنیکال اگر قیمت دلار هرات امروز بالای 57 هزار و 600 تومان تثبیت دهد؛ می‌تواند با صعود به مرز مقاومت کانال 58 هزار تومان برسد. بنابر بررسی خبرنگار اقتصادنیوز  و بر اساس داده‌های موجود، در صورتی که قیمت دلار هرات روز دوشنبه زیر این مرز برود می‌تواند دوباره به سمت کف حرکت کند. البته با توجه به ورود ماه، جدید گروهی از معامله‌گران معتقدند وضعیت بلوکه در بازار از بین می‌رود و شانس صعود به بازار بر می‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید