دور دنیا

قیمت درهم امارات کاهشی شد؛ قیمت لیر ترکیه افزایشی/ ریال عمان به مرز مهم رسید/ شیوع بیماری خطرناک در ترکیه

کدخبر: ۶۶۱۴۴۴
اقتصادنیوز: اغلب ارزها امروز در بازار تهران کاهش قیمت را تجربه کردند اما قیمت لیر ترکیه نسبت به روز گذشته افزایش قیمت 10 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایان امروز 1750 تومان قیمت گذاری شد.
قیمت درهم امارات کاهشی شد؛ قیمت لیر ترکیه افزایشی/ ریال عمان به مرز مهم رسید/ شیوع بیماری خطرناک در ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران نخستین روز مرداد را در حالی سپری کرده است که قیمت ها نسبت به روز گذشته تغییر مسیر ندادند و روند نزولی را در پیش گرفتند. این در حالیست که قیمت دلار امروز در معاملات بازار در مقایسه با روز گذشته بالا رفت و در کانال 58 هزار تومان نوسان داد. همچنین دلار هرات در میانه کانال 57 هزار تومان قرار گرفت.

معامله گران معتقدند تغییر روند بازار در معاملات اولین روز مرداد ناشی از پایان شرایط بلوکه است و بالا رفتن قیمت دلار تحت تاثیر کاهش شکاف قیمت فردایی دلار از قیمت نقدی دلار بوده است؛ به عقیده این گروه در مقابل، نزولی شدن قیمت طلای آبشده به دلیل حفظ وضعیت بلوکه در بازار است.

افزایش قیمت دلار سایر ارزها را هم بی نصیب گذاشت و مسیر صعودی پیش روی بازار تهران قرار نداد. در ادامه به آخرین قیمت 9 ارز مهم نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت منات آذربایجان امروز 1 مرداد 1403

امروز در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کردند و با ریزش 30 تومانی که داشته است، 33880 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان امروز تغییر قیمتی را تجربه نکرد و 149 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت 10 تومانی را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایان امروز 1750 تومان قیمت گذاری شد.

امروز همچنین انتشار خبری درباره شیوع یک بیماری در ترکیه مورد توجه قرار گرفت. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی حمیدیۀ ترکیه معضل سگ‌های ولگرد همچنان به عنوان یکی از معضل‌های اجتماعی بزرگ در این کشور مطرح است. تاکنون ۱۳ کشور به آن دسته از شهروندان خود که در ترکیه اقامت دارند و یا قصد سفر به این کشور را دارند در خصوص سگ‌های ولگرد و بیماری هاری هشدار داده اند.

در این گزارش از این وضعیت به عنوان وضعیت خجالت آور یاد شده و گفته شده است بخش گردشگری هم به خاطر سگ‌های ولگرد تحت تاثیر منفی قرار گرفته است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در میان کشور‌های اروپایی، ترکیه تنها کشوری است که به شدت با تهدید سگ‌های ولگرد و بیماری هاری مواجه است.

قیمت دینار عراق امروز

امروز معاملات بازار ارز تهران حکایت از ثبات قیمت واحد پول رسمی کشور عراق داشت؛ هر دینار امروز بدون تغییر بود و 44 تومان معامله شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افت ارزش 100 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 150000 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

ریال عمان

قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، 15تومان پایین آمد و به 15772 تومان رسید. حباب دلاری درهم نیز در روز دوشنبه با توجه به حفظ قیمت دلار در نرخ روز گذشته و کاهش قیمت درهم، منفی شد. از 17 خرداد حباب دلاری درهم تا روز یکشنبه 31 تیر ماه مثبت بود که در روز دوشنبه منفی شد و قابل توجه بود.

با کاهش قیمت درهم در معاملات روز دوشنبه گروهی از معامله‌گران معتقد بودند که بازارساز در بازار دبی تزریق داشته و این تزریق برای جلوگیری از افزایش قیمت تا مراسم تحلیف انجام خواهد شد.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند نزولی حاکم بر ارزها، پایین آمد. هر لاری عصر امروز 21430 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 120 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار کاهش حرکت کرد و یک تومان پایین آمده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1584 تومان نرخ گذاری شد.

رینگیت مالزی

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی شیب نزولی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 10 تومان ارزان و 12290 تومان قیمت خورد.

پایان معاملات اولین روز مرداد 1403 پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و به مانند روز گذشته قیمت ارزها شیب نزولی را تجربه کردند. درام ارمنستان تنها نرخ بدون تغییر امروز معاملات بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید