دور دنیا

ثبات قیمت لیر ترکیه و دینار عراق؛ درهم امارات گران شد/ شوک تازه چین به جهان/ 2 خبر مهم برای زائران اربعین

کدخبر: ۶۶۲۴۷۴
اقتصادنیوز: امروز قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران بالا رفت و با رشد 64 تومانی که داشت؛ به 15968 تومان رسید. اما سایر قیمت ها پایین آمد.
ثبات قیمت لیر ترکیه و دینار عراق؛ درهم امارات گران شد/ شوک تازه چین به جهان/ 2 خبر مهم برای زائران اربعین

به گزارش اقتصادنیوز، جولان چین در عرصه های مختلف تمامی ندارد و این بار پکن سودای به نام خود زدن بزرگترین صنعت هواپیماسازی جهان است؛ موضوعی که بدون شک عرصه را برای غول های بزرگ این حوزه از جمله بوئینگ و ایرباس تنگ خواهد کرد.

دولت چین تا سال 2020، یارانه‌ای در حدود 70 میلیارد دلار به شرکت کوماک، یک شرکت دولتی چینی فعال در صنعت هوافضا اختصاص داده است تا هواپیماهای C919، یک رقیب دارای بدنه باریک برای مکس 737 و خانواده A320 را تولید کند. این هواپیما نخستین پرواز خود را در سال 2017 انجام داد. شرکت کوماک تاکنون شش هواپیما را به مشتریان خود تحویل داده و بیش از هزار سفارش دیگر دریافت کرده است. با این حال،‌ میزان پیمایش و ظرفیت هواپیماهای C919، رقابت‌پذیری آن را کاهش داده است.

کریستین شرر، رئیس تجارت هواپیمای تجاری ایرباس، شرکت کوماک را به عنوان یک رقیب جدی در نظر می‌گیرد، اما اشاره می‌کند که C919، فناوری و ویژگی جدیدی را ارائه نمی‌دهد.

اما این تنها خبر مربوط به حوزه هواپیما نبود و امروز وزیر راه و شهرسازی درباره پروازهای اربعین جزئیات جدیدی را اعلام کرد. مهرداد بذرپاش در آئین افتتاح و بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه‌های ایلام و رامسر از آغاز پروازهای ویژه اربعین در روزهای آینده خبر داد. اما آخرین قیمت دینار برای زائران دیگر موضوع مهمی است که این روزها در صدر اخبار اربعین قرار دارد؛ در ادامه به آخرین قیمت دینار در بازار ارز تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت دینار عراق امروز 6 مرداد 1403

امروز قیمت دینار عراق در جریان معاملات بازار ارز تهران همچنان به مانند روزهای گذشته مسیری جز ثبات را دنبال نکرده است و با حفظ ثبات 44 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

امروز اطلاعیه مهمی توسط فراجا درباره صدور گذرنامه منتشر شد؛ براساس اعلام فراجا، امسال بهیچ عنوان گذرنامه‌های منقضی و فاقد اعتبار برای سفر اربعین تمدید نخواهد شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

امروز در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب نزولی را همچون روز گذشته تجربه کرد و با ریزش 70 تومانی که داشته است، 34500 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 0.59 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

منات آذربایجان

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان امروز کاهش قیمت در محدوده رنج را تجربه کرد و 151 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد. هر درام افت یک تومانی را تجربه کرد.

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز همچنین قیمت لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایان امروز 1780 تومان قیمت گذاری شد.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افت ارزش 340 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 152920 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

ریال عمان

قیمت درهم امارات امروز

امروز اما قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران بالا رفت و با رشد 64 تومانی که داشت؛ به 15968 تومان رسید.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان هم به تبعیت از روند نزولی حاکم بر ارزها، پایین آمد. هر لاری عصر امروز 21830 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 40 تومانی را تجربه کرده باشد.

لاری گرجستان

آخرین نرخ بات تایلند

قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم بر مدار کاهش حرکت کرده و 15 تومان پایین آمده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1607 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی شیب نزولی را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 10 تومان ارزان و 12600 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات ششمین روز مرداد پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و قیمت ارزها شیب نزولی را تجربه کردند. دینار عراق و لیر ترکیه تنها نرخ بدون تغییر امروز معاملات بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید