گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و ارز

بازار تکان خورد؛ قیمت سکه و طلا در کانال‌های جدید/ معامله‌گران چشم انتظار دیدار انریکه مورا و عراقچی؟

کدخبر: ۶۶۳۰۹۴
اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه تهران در روز تحلیف رئیس جمهور جدید، با افزایش وارد کانال جدید شدند.
بازار تکان خورد؛ قیمت سکه و طلا در کانال‌های جدید/ معامله‌گران چشم انتظار دیدار انریکه مورا و عراقچی؟
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز و سکه تهران در روز تحلیف مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور ایران، با افزایش وارد کانال جدید شدند و قیمت سکه امامی با رشد به کانال 42 میلیون تومان رسید و قیمت طلای آبشده نیز در روز سه‌شنبه با صعود دو پله‌ای در مرز کانال 15 میلیون تومان معامله شد. همچنین قیمت دلار هرات در نیمه دوم معاملات، وارد کانال 59 هزار تومان شد.

قیمت دلار هرات که در پشت خط دوشنبه در 58 هزار و 900 تومان بسته شده بود؛ امروز را با کاهش 100 تومانی در 58 هزار و 800 تومان بازگشایی کرد. به گزارش اقتصادنیوز،‌ اسکناس آمریکایی در نیمه اول معاملات، برای ورود به کانال 59 هزار تومان تلاش کرد و بالاخره در نیمه دوم روز به این مهم دست یافت و در نهایت در 59 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد.

تلاش درهم و طلا برای عبور از مرز مقاومتی

قیمت درهم امارات امروز بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، 16 هزار و 140 تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا 16 هزار و 200 تومان هم پیش رفت؛ ولی نتوانست از این سطح عبور کند و با کاهش 16 هزار و 190 تومان بسته شد.

همچنین قیمت سکه امامی که روز گذشته با افزایش به پله آخر 41 میلیون تومان رسیده بود؛ امروز به نوسان خود ادامه داد و در کانال 42 میلیون تومان پیشروی کرد. در نهایت قیمت سکه امامی در 42 میلیون و 400 هزار تومان بسته شد.

امروز قیمت طلای آبشده هم در 14 میلیون و 860 هزار تومان بازگشایی کرد و با دنبال کردن روند صعودی، وارد کانال جدید 15 میلیون تومان شد. قیمت طلای آبشده برای شکستن اولین مرز مقاومتی کانال 15 میلیون تومان تلاش کرد اما تا این لحظه نتوانسته بالای آن تثبیت دهد.

افزایش قیمت دلار در بازار رسمی

در سمت رسمی بازار هم امروز شاهد افزایش قیمت دلار و یورو بودیم. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز 48237 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم 44254 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای هم امروز 52191 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم به 47881 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله 13134 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 16190 تومان قیمت خورد.

سه خبر مهم بازار ارز تهران

از خبرهای مهم امروز که در بازار مورد توجه بود؛ می توان به سخنان یکی از مدیران بورسی کشور اشاره کرد. مدیر بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران درباره معاملات اوراق سلف ارزی گفت: با تصویب شورای عالی بورس به منظور تامین مالی شرکت های صادرات محور به زودی معاملات اوراق سلف ارزی در بورس کالای ایران راه اندازی می شود تا بخشی از منابع ارزی سرگردان کشور در خدمت تولیدکنندگانی قرار گیرد که برای سرمایه گذاری و توسعه خطوط تولید خود با محدودیت های ارزی مواجه هستند.

احتمال دیدار انریکه مورا، قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که یکی از مهمانان امروز مراسم تحلیف رئیس جمهور است؛ با عباس عراقچی،‌ دیگر خبر مهم امروز بود که در بازار دست به دست شد. براساس بررسی اقتصادنیوز، او آخرین بار سه سال پیش با عباس عراقچی دیدار کرده بود.

همچنین امروز جزئیات فروش ارز به زائران متقاضی اربعین حسینی مورد توجه قرار گرفت؛ بنابر خبر رسمی اعلام شده حداکثر مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق، به هر زائر به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) تعلق خواهد گرفت. ضمناً دریافت هرگونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به جزء معادل ریالی ارز مورد تقاضا (بر اساس نرخ مرکز مبادله)، ممنوع است.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز قیمت دینار عراق در مرکز مبادله ۳۶.۷۱۴ ریال قیمت خورد و زائران اربعین برای خرید ۲۰۰ هزار دینار باید حدود ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید