خسارت 4 تریلیون دلاری جنگ کره شمالی و جنوبی به جهان

کدخبر: ۶۶۳۷۰۸
اقتصادنیوز: یک درگیری تمام عیار در شبه جزیره کره می‌تواند میلیون‌ها کشته برجای بگذارد و در سال اول به اقتصاد جهانی 4 تریلیون دلار یا 3.9 درصد تولید ناخالص داخلی خسارت وارد کند.
خسارت 4 تریلیون دلاری جنگ کره شمالی و جنوبی به جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، احتمال یک جنگ همه جانبه بین کره شمالی و کره جنوبی بسیار کم است، اما صفر نیست. آغوش باز ولادیمیر پوتین برای کیم جونگ اون در ماه گذشته در پیونگ یانگ - اولین سفر رهبر روسیه به کره شمالی در 24 سال گذشته – شراکت دوران جنگ سرد را احیا کرد و به یک پیمان دفاعی جدید ختم شد و در کنار جنگ اوکراین و تهدیدات چین برای تایوان، خطر دیگری را برای جهان متزلزل کنونی ایجاد کرد.

یک درگیری تمام عیار در شبه جزیره کره می‌تواند میلیون‌ها کشته برجای بگذارد و در سال اول به اقتصاد جهانی 4 تریلیون دلار یا 3.9 درصد تولید ناخالص داخلی خسارت وارد کند، که بیش از دو برابر خسارت حمله روسیه به اوکراین است.

خبر مرتبط
خیز دختر کیم جونگ اون برای رهبری کره شمالی+ عکس

اقتصادنیوز: آژانس جاسوسی کره جنوبی گزارش کرد: دختر کیم جونگ اون، «جو آئه» برای جانشینی پدرش آماده می‌شود، اگرچه این انتخاب نهایی نیست.

هنگامی که جنگ بین کره شمالی و کره جنوبی در سال 1950 آغاز شد، آن‌ها با هم کمتر از 0.4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دادند. امروزه کره جنوبی به تنهایی بیش از 1.5 درصد را به خود اختصاص داده است. و حتی این عدد نیز اهمیت آن را برای زنجیره‌های تامین کلیدی نشان نمی‌دهد.

مانند تایوان، نقش کره جنوبی به عنوان یک تولید کننده عمده تراشه به این معنی است که اهمیت آن برای اقتصاد جهانی فراتر از اندازه تولید ناخالص داخلی آن است.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «پوتین، کیم و تهدید 4 تریلیون دلاری آخرین جبهه جنگ سرد» بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید