از سایت کدال خبر می‌رسد

برنامه غیرمنتظره ایران خودرو برای این محصول/ پژو 207 رقیب پیدا کرد؛ دنا عقب افتاد

کدخبر: ۶۶۳۷۲۱
اقتصادنیوز: اطلاعات سایت کدال نشان می دهد ایران خودرو برنامه هایی برای تداوم تولید رانا دارد.
برنامه غیرمنتظره ایران خودرو برای این محصول/ پژو 207 رقیب پیدا کرد؛ دنا عقب افتاد

به گزارش اقتصادنیوز، تولید رانا در پایان تیر 1403 به نسبت مدت مشابه در سال گذشته حدود 14 درصد رشد را به خود می بیند. ایران خودرویی ها در پایان اولین ماه از تابستان 1403 حول و حوش 6 هزار و 400 دستگاه رانا تولید کردند. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، این تیراژ به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشدی 800 دستگاهی را تجربه کرده است. آبی های جاده مخصوص سال گذشته در همین بازه زمانی حدود پنج هزار و 600 دستگاه رانا تولید کردند.

رانا را می توان محصول خجالتی ایران خودرو نامید. این خودرو به طور معمول کمتر مورد توجه متقاضیان قرار دارد. رانا بیشتر زیر سایه انواع پژو، سورن و دنا قرار دارد و آن قدر که متقاضیان خودرو در میان اخبار به دنبال اخبار دیگر محصولات ایران خودرو هستند؛ پیگیر اخبار رانا نیستند. با این حال رانا در پایان تیر 1403 در اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در کدال آمار بهتری از گروه پژو و دنا از خود به جای گذاشته است.

بررسی اقتصادنیوز از اطلاعات خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد، گروه پژو در پایان اولین ماه از تابستان 1403 در قیاس با مدت مشابه سال گذشته افت تولیدی حول و حوش 36 درصدی را به خود دیده است. دنا نیز بدون تغییر در تیراژ تولید بوده و با همان تیراژی که تا پایان تیر سال گذشته تولید شده، امسال نیز تولید شده است. اما رانا مسیر متفاوتی را به نسبت این دو محصول پُرطرفدار طی کرده و همان طور که اشاره شد رشدی حدود 14 درصدی را در بازه زمانی مورد بررسی در کارنامه خود ثبت کرده است.

رانا در شهریور 1402 یکی از هشت محصولی بود که ایران خودرو در لیست خودروهای ارتقا یافته خود جای داده و برای آن قیمت جدید اعلام کرد. حضور رانا در سبد محصولات ارتقا یافته ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز برنامه هایی را برای تدوام عرضه رانا در دستور کار دارد. البته چندی پیش مدیرعامل ایران خودرو از بازگشت پژو 207 صندوقدار به سبد محصولاتی این خودروساز در نیمه دوم سال جاری خبر داد. به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به سگمنت خودرویی پژو 207 و رانا می توان گفت پژو 207 در صورتی که بار دیگر در سبد محصولاتی ایران خودرو حاضر شود رقیب جدی رانا خواهد بود. 

باید منتظر ماند و دید ایران خودرویی ها در نیمه دوم سال جاری در صورت بازگشت پژو 207 صندوقدار سهم رانا را از کیک تولید خود کاهش می دهند؛ یا سهم رانا در سبد محصولاتی این خودروساز دست نخورده باقی می ماند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید