دور دنیا

نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه در فاز صعودی؛ عقبگرد قیمت دینار عراق/ سایه سیاست بر تجارت تهران و ابوظبی؟

کدخبر: ۶۶۴۴۷۳
اقتصادنیوز: امروز عمده قیمت ها در بازار شیب صعودی را تجربه کردند و درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته،‌ رشد 147 تومانی داشت و 16839 تومان معامله شد.
نوسان قیمت درهم امارات و لیر ترکیه در فاز صعودی؛ عقبگرد قیمت دینار عراق/ سایه سیاست بر تجارت تهران و ابوظبی؟

به گزارش اقتصادنیوز، ایران و امارات همواره در طی دهه های گذشته به عنوان دو کشور همسایه، روابط تجاری پرفراز و نشیبی با یکدیگر داشته اند و بررسی روند حجــم مبادلات تجــاری ایــران و امــارات در بازه زمانی 10 ســال نشان می‌دهد ضرورت‌هــای سیاســی تــداوم رشــد اقتصــادی امــارات از ســوی دیگــر می‌توانــد در گمانه‌زنــی در خصــوص چشــم‌انداز روابــط اقتصــادی دو کشــور راه‌گشـا باشـد.

در حوزه سیاست تجاری امارات بر شکل‌دهی به موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد با طیفی از کشورها متمرکز شده است و این کشورها را به‌عنوان بازارهای هدف برگزیده است. دولت این کشور در سال 2021 اعلام کرد که امضای فوری موافقت‌نامه جامع همکاری اقتصادی با هند، بریتانیا، ترکیه، کره جنوبی، اتیوپی، اندونزی و کنیا را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین این کشور عضو مجموعه بزرگی از سازمان‌های بین‌المللی در حوزۀ تجارت است. به گزارش اکوایران، اما اصلی‌تریـن دلیـل عـدم رشـد حجـم تجـاری ایران و امارات و تـداوم رونـد کاهشـی حجـم تجـاری دو کشـور را بایـد در اختلافـات سیاسـی فزاینـده دو کشـور بـر سـر موضوعـات منطقـه‌ای و نگرانـی امـارات از تاثیـرات برجـام بـر آینـده ایـن اختلافـات جسـت و جو کـرد.

از میان این کشورهای فوق، توافق‌نامه تجاری میان ترکیه و امارات‌متحده‌عربی این پتانسیل را دارد که خود به یک مزیت اقتصادی، سیاسی و ترانزیتی مهم برای ایران تبدیل شود. با شکل‌گیری توافق‌نامه تجارت میان امارات و ترکیه، ایران می‌تواند نقش مهمی در اتصال همه این کشورها به یکدیگر ایفا کند؛ امری که نیازمند تداوم رایزنی ها و بهبود وضعیت مبادلات تجاری با هر دو کشور امارات و ترکیه است. براساس گزارشی که مرکز پژوهش‌های اتاق به تازگی منتشر کرده است؛ با توجه به پیچیدگی روزافزون فرآیندها و سازوکارهای تجارت بین‌‌‌‌‌الملل، این مساله بیش از همیشه حیاتی به‌نظر می‌رسد. اما حال که مروری بر روابط تجاری ایران و امارات داشته ایم؛ نگاهی به آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور در بازار تهران خواهیم انداخت.

نرخ امروز درهم امارات امروز 15 مرداد 1403

درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته،‌ رشد 147 تومانی داشت و 16839 تومان معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در جریان معاملات بازار به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

قیمت دینار عراق امروز

امروز در بازار ارز قیمت دینار عراق نسبت به روز گذشته افت قیمت را تجربه کرد و از محدوده رنج خارج شد. هر دینار با تجربه افت یک تومانی، 46 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران بالا رفت و افزایش 1400 تومانی را تجربه کرد. هر ریال عصر امروز و در پایان فعالیت معامله گران، 161050 تومان نرخ گذاشته شد.

نرخ لیر ترکیه در بازار

امروز لیر ترکیه هم مسیری جز افزایش قیمت را پیش روی خود ندید و در حالی معاملات را سپری کرد و به سرانجام رساند که 1860 تومان خرید و فروش شد. ارزش هر لیر امروز رشد 10 تومانی داشته است.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

معاملات امروز بازار حکایت از تداوم روند صعودی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته دارد. ارزش هر منات 36680 تومان رسید که افزایش 320 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز یک تومان گران شد. درام ارمنستان که همواره در میان ارزهای مورد معامله در بازار نوسان محدود و نامحسوسی را تجربه می کند؛ با افزایش قیمتی که تجربه کرد، 160 تومان قیمت خورد.

نرخ امروز لاری گرجستان

امروز همچنین لاری گرجستان به عنوان آخرین ارز متعلق به کشورهای اروپایی در دور دنیا، در مسیر صعود قیمت حرکت کرد. هر لاری عصر امروز با 23110 تومان بسته شد تا 280 تومان نسبت به روز قبل گران شده باشد.

بات تایلند

قیمت بات تایلند در بازار

معاملات امروز بازار ارز تهران در دو مقصد شرق آسیای دور دنیا هم تفاوتی با اروپا و غرب آسیا نداشت. هر بات امروز 9 تومان افزایش قیمت داشت و 1744 تومان قیمت خورد.

رینگیت مالزی امروز چند؟

آخرین مقصد امروز دور دنیا مالزی است و ارزش رینگیت، واحد پول رسمی این کشور در جریان معاملات امروز به 13980 تومان رسید. هر رینگیت افزایش قیمت 340 تومانی داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از افزایش قیمت ها در محدوده مشخص خبر می دهد و همه ارزها در دومین روز هفته بر مدار افزایش قیمت حرکت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید