دور دنیا

قیمت لیر ترکیه و دینار عراق در سرازیری؛ درهم امارات ارزان شد/ راه اندازی یک مسیر تازه برای سفر اربعین

کدخبر: ۶۶۵۵۱۷
اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار ارز پایین آمد و قیمت درهم امارات تهران شیب نزولی را تجربه کرده است و در محدوده 16 هزار و 388 تومان قرار گرفت تا کاهش 337 تومانی داشته باشد.
قیمت لیر ترکیه و دینار عراق در سرازیری؛ درهم امارات ارزان شد/ راه اندازی یک مسیر تازه برای سفر اربعین

به گزارش اقتصادنیوز، امروز بازار ارز تهران شاهد روند نزولی قیمت ها نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته است؛ روندی که به گفته معامله گران ناشی از کاهش هیجانات سیاسی بازار و سیگنال کاهشی درهم امارات به بازار ارز است. نوساناتی که دلار هرات را هم بی اثر نگذاشت و اسکناس آمریکایی که در هفته گذشته کانال 60 هزار تومان را برای نوسان انتخاب کرده بود؛ در پایان معاملات امروز با عقب نشینی از این کانال در 59 هزار و 600 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در جریان معاملات پشت خطی اما مسیر صعودی را در پیش گرفت و دوباره در کانال 60 هزار تومان نوسان داد.

فعالان بازار معتقدند کاهش قیمت درهم امارات در جریان معاملات امروز ناشی از حضور دوباره بازارساز و تزریق است. بنابر آنچه این گروه مدعی شده اند؛ در صورت بازگشایی درهم با گپ مثبت در آغاز معاملات روز یکشنبه 21 مرداد، مهر تاییدی بر ادعای تحرکات بازارساز زده خواهد شد. اما قیمت درهم امارات در پایان فعالیت امروز بازاریان چند بود؟

قیمت درهم امارات امروز 20 مرداد 1403

امروز قیمت درهم امارات در جریان خرید و فروش های بازار تهران شیب نزولی را تجربه کرده است و در محدوده 16 هزار و 388 تومان قرار گرفت تا کاهش 337 تومانی داشته باشد.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز در بازار ارز تهران بر مدار کاهش قیمت حرکت کرد و 3220 تومان ارزان شد. ارزش هر ریال در پایان امروز به 156910 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2،6 رسیده است.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق هم امروز خلاف عادت همیشگی خود حرکت کرد و معاملات را در حالی سپری کرد که یک تومان ارزان و 45 تومان نرخ گذاری و معامله شد. اما قیمت دینار تنها موضوعی نبود که نام عراق را امروز به میان کشید؛ بلکه جزئیات تازه درباره سفر اربعین حسینی بود که نام این کشور را در کانون توجه قرار دارد.

همزمان با نزدیک شدن به روز اربعین و مراسم پیاده روی نجف تا کربلا، بازار اعلام اخبار مهم درباره قیمت بلیت و چگونگی سفر به کشور همسایه ایران  حسابی داغ است و در تازه ترین مورد هم شاهد اعلام قیمت بلیت اتوبوس برای زائران بودیم. پویا علیمردانی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران با بیان اینکه در پایانه های غرب، جنوب و تا حدودی پایانه بیهقی از یک ماه قبل اقدامات عمرانی و مقدماتی  لازم برای سفر زائران اربعین حسینی انجام شده است، افزود: از پایانه‌های در نظر گرفته شده حرکت اتوبوس‌ها تا مرز مهران و خسروی را داریم. 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم از هفته آتی شاهد افزایش مسافرت‌ها باشیم، تأکید کرد: از پایانه غرب حرکت اتوبوس از تهران به نجف را خواهیم داشت که قیمت درنظر گرفته برای آن ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و قیمت بلیت از تهران تا مرز مهران یک میلیون تومان خواهد بود.

دینار عراق

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز بازار 40 تومان پایین آمد و به 1800 تومان رسید تا در مرز مهم و حساس قرار بگیرد.

قیمت منات آذربایجان امروز

منات آذربایجان هم بازار را با روند نزولی آغاز کرد و به پایان رساند. ارزش منات امروز به 35410 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته افت 720 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز مورد معامله در بازار تهران هم امروز اسیر جو کاهشی حاکم بر بازار تهران شد و شیب نزولی را در پیش گرفت. قیمت درام ارمنستان در پایان معاملات امروز افت محسوس چهار تومانی را تجربه کرد و 155 تومان خرید و فروش شد.

لاری گرجستان

قیمت امروز لاری گرجستان

امروز در آخرین مقصد اروپایی دور دنیا یعنی گرجستان شاهد عقبگرد قیمت لاری بودیم. ارزش هر لاری عصر امروز 330 تومان پایین آمد تا با نرخ 22630 تومان به کار خود پایان دهد.

نرخ امروز بات تایلند

بات تایلند هم نخستین روز هفته را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به دو روز گذشته 29 تومان پایین آمد و 1709 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت رینگیت مالزی

امروز قیمت رینگیت مالزی هم در بازار ارز تهران بر مدار کاهش آغاز به کار کرد و پیش رفت تا در مقایسه با دو روز پیش 13630 تومان خرید و فروش شد. ارزش هر رینگیت 100 تومان کاهش داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از شیب تند کاهش قیمت ها حکایت دارد؛ روندی که به عقیده معامله گران ناشی از فروکش کردن هیجانات بازار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید