بازار بزرگ این قاره برای تجارت ایران

کدخبر: ۶۶۵۷۴۲
اقتصادنیوز: حجم مبادلات تجاری ایران با قاره آفریقا در حال حاضر تنها به یک میلیارد و سیصد میلیون دلار محدود شده است. این رقم به مراتب کمتر از پتانسیل‌های موجود در این قاره است.
بازار بزرگ این قاره برای تجارت ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قاره آفریقا با جمعیت رو به رشد و منابع غنی، بازار بزرگی برای کالا و خدمات محسوب می‌شود. با توجه به افزایش چشمگیر حجم مبادلات تجاری آفریقا، در حال حاضر تجار ایرانی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، سرمایه‌گذاری هدفمند و تسهیلات لازم برای حضور پررنگ در این بازار هستند. فعالان اقتصادی معتقدند با اتخاذ تدابیر مناسب مانند ایجاد خطوط اعتباری، تسهیل رویه‌های گمرکی و حمایت از حضور فعال بخش خصوصی در بازارهای آفریقایی، می‌توان به رشد قابل توجه مبادلات تجاری با این قاره امیدوار بود.

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا، گردش مالی این قاره هزار و 500 میلیارد دلار اسن که نیمی از به آن صادرات و نیم دیگر به واردات کالا اختصاص دارد.

مسعود برهمن در همایش فرصت‌های تجاری قاره آفریقا در اتاق بازرگانی زنجان، افزود: علاوه بر ذخایر معادن، ظرفیت‌های بالای منابع طبیعی، زیست محیطی و کشاورزی در این قاره بسیار قابل توجه است اما متاسفانه میزان داد و ستد ایران با این قاره فقط یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که یک میلیارد از این میزان به صادرات و مابقی به واردات اختصاص دارد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این همایش به مزیت‌های ارتباط تجاری با کشورهای در حال توسعه همچنین ظرفیت قاره آفریقا اشاره کرد و افزود: اقتصاد در تمام دنیا نیاز به توسعه صادرات و گسترش بازار دارد و برای تحقق این مهم، دولت‌ها با سیاست‌های اقتصادی کاربردی و پربازده از بخش خصوصی خود حمایت و مسیر ورود تولیدات به بازارهای جهانی را هموار می‌کنند.

خبر مرتبط
آفریقا جولانگاه جدید داعش شد؟

اقتصادنیوز: رئیس دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل گفت:‌ داعش فعالیت‌هایش را در بخش‌های مختلفی از آفریقا، سوریه، عراق و افغانستان گسترش داده است.

صمد یوسفی‌ اصل ادامه داد: قاره آفریقا بازاری بی‌نظیر و ظرفیتی قابل توجه برای صادرات کالاها و خدمات فنی مهندسی است اما متاسفانه تجار ایرانی، کمترین بهره‌ را از این ظرفیت ناشناخته می‌برند در حالی که تولیدات و کالاهای ایرانی به میزان قابل توجهی می‌تواند نیازهای بازار قاره آفریقا را مرتفع کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید