گزارش «اقتصادنیوز»‌ از بازار ارز

قیمت دلار؛ نوسان در مرز حساس/ بازار ارز؛ منطقه قرمز خریداران/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مرداد 1403

کدخبر: ۶۶۷۵۹۰
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران همچنان در حالت نوسانی قرار دارد و معامله‌گران با دقت به تحلیل‌های فنی و روند بازار چشم دوخته‌اند تا بهترین زمان برای ورود و خروج از بازار را تشخیص دهند.
قیمت دلار؛ نوسان در مرز حساس/ بازار ارز؛ منطقه قرمز خریداران/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مرداد 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در روز دوشنبه شاهد تغییرات قابل‌توجهی بود که به دلیل کاهش فشار فروش و تغییرات ناشی از اتمام مهلت ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو رخ داد. این تغییرات باعث شد که قیمت‌ها در بازار ارز، به ویژه دلار هرات، به طور محسوسی افزایش یابد.

قیمت دلار هرات که روز خود را در 58 هزار تومان آغاز کرد، در ادامه معاملات تا میانه این کانال پیش رفت. اما در معاملات فردایی، قیمت دلار به مرز کانال 59 هزار تومان نیز رسید. این رشد قیمتی ناشی از کاهش فشار فروش پس از اتمام مهلت ثبت‌نام ایران‌خودرو و آزاد شدن بخشی از پول‌های پارک‌شده در بانک‌ها بود.

درهم امارات نیز به تبعیت از دلار، روند افزایشی را تجربه کرد. قیمت درهم که در ابتدای روز با 15 هزار و 950 تومان شروع شده بود، با تأثیرپذیری از شرایط حاکم بر بازار، به کانال 16 هزار تومان وارد شد و در نهایت با قیمت 16 هزار و 100 تومان به کار خود پایان داد.

در بازار رسمی، نوسانات کمتری مشاهده شد. دلار در مرکز مبادله ایران با قیمت 49 هزار و 95 تومان ثابت ماند و حواله دلار نیز با قیمت 45 هزار و 166 تومان خرید و فروش شد. یورو مبادله‌ای کاهش یافت و به 54 هزار و 40 تومان رسید، در حالی که درهم امارات در مرکز مبادله با قیمت 13 هزار و 368 تومان معامله شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز،‌ قیمت دلار نیما که در ماه اردیبهشت در 40 هزار تومان در حال نوسان بود؛ پس از گذشت حدود سه ماه با طی کردن روندی صعودی به 45 هزار تومان رسیده است.

یکی از نکات برجسته بازار ارز در روز یکشنبه نوسانات قیمت تتر بود. تتر که در ابتدای روز زیر قیمت دلار هرات معامله شد و در کانال 57 هزار تومان نوسان داد؛‌ با صعودی شدن بازارها و تغییرات سریع در معاملات، به 58 هزار و 800 تومان رسید. تحلیلگران تکنیکال بازار معتقدند که اگر تتر بتواند در بالای این سطح تثبیت شود، احتمال شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس وجود دارد که می‌تواند نویدبخش افزایش بیشتر قیمت این رمزارز باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران معتقدند که امروز بازار ارز در حالی شروع به کار می‌کند که قیمت‌ها برای ادامه روند، نیازمند بازگشت به مسیر افزایشی بودند. با بازگشت قیمت‌ها، این اشباع فروش تخلیه شد و بازار به سمت تثبیت قیمت‌ها حرکت کرد.

در مجموع، بازار ارز تهران در روز دوشنبه تحت تأثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی قرار داشت. رشد قیمت دلار، درهم و تتر نشان‌دهنده تأثیرات این عوامل بود و به نظر می‌رسد که بازار به محدوده‌های مقاومتی مهمی نزدیک می‌شود. تحلیلگران هشدار می‌دهند که در این نقاط، خرید به صرفه نخواهد بود و بازار ممکن است دوباره به مسیر نزولی بازگردد.

در نهایت، بازار ارز تهران همچنان در حالت نوسانی قرار دارد و معامله‌گران با دقت به تحلیل‌های فنی و روند بازار چشم دوخته‌اند تا بهترین زمان برای ورود و خروج از بازار را تشخیص دهند. به عقیده تحلیلگران اسکناس آمریکایی مرز مهم 59 هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر بالای آن در جریان معاملات امروز تثبیت دهد، افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود و در صورت عقب نشینی از این مرز، سر و کار دلار دوباره به مسیر نزولی خواهد افتاد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید