قیمت نفت کاهشی شد/ تاثیر آمریکا و چین بر نفت

کدخبر: ۶۶۹۱۵۷
اقتصادنیوز: افزایش نااطمینانی بازارهای جهانی از چشم‌انداز رشد اقتصادی در آمریکا و چین سبب شد قیمت‌های نفت در روز سه‌شنبه با کاهش مواجه شود.
قیمت نفت کاهشی شد/ تاثیر آمریکا و چین بر نفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت‌های جهانی نفت روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر اینکه کاهش رشد اقتصادی در ایالات متحده و چین می‌تواند تقاضا برای انرژی را کاهش دهد، حدود ۲ درصد کاهش یافت، این درحالی است که قیمت‌ها در سه روز گذشته بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی برنت تا ساعت 20:48 دقیقه به وقت تهران با 1.31 دلار (1.6 درصد) کاهش به 80.12 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 1.30 دلار (1.7 درصد) کاهش به 76.12 دلار رسید.

تحلیلگران در شرکت مشاوره انرژی Ritterbusch and Associates در یادداشتی آوردند: نفت خام از رشد شدید 6 دلاری سه جلسه معاملاتی قبل عقب نشینی کرده است. با اینحال، به‌نظر می رسد این یک اصلاح عادی است که احتمالا با افزایش مجدد دنبال می شود.

به گفته آنها، قیمت هر دو شاخص در روز دوشنبه نتوانست از مقاومت در اطراف میانگین متحرک 200 روزه عبور کند.

خبر مرتبط
تصمیم نفتی مهم آمریکا/ بزرگترین انبار نفت اضطراری جهان پر شد؟

اقتصادنیوز: وزارت انرژی ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که به دنبال خرید حدود ۳.۶ میلیون بشکه نفت برای تحویل به تاسیسات ذخیره‌سازی «برایان ماوند» در تگزاس در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال آینده میلادی است.

قیمت‌ها طی چند روز گذشته به‌شدت افزایش یافت و تحلیلگران به تعطیلی احتمالی میادین نفتی لیبی، که می‌تواند تولید حدود 1.2 میلیون بشکه در روز این کشور عضو اوپک را کاهش دهد، و دیگر تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال حملات متقابل بین اسرائیل و حزب الله لبنان در روزهای اخیر اشاره کردند.

تحلیلگران ANZ نیز در یادداشتی آوردند، با تشدید درگیری‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله، بازارها همچنان در نگرانی هستند.

انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد اخیرا از قیمت نفت حمایت کرد. کاهش نرخ‌های بهره می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

معامله گران روی کاهش 0.25 تا 0.5 واحد درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر شرط بندی می کنند. 

مدیریت ثروت جهانی UBS با استناد به ارقام کاهشی در گزارش بازار کار جولای، احتمال رکود اقتصادی در ایالات متحده را از 20 به 25 درصد افزایش داد.

موجودی‌ نفت ایالات متحده

انتظار می‌رود داده‌های ایالات متحده نشان دهد که شرکت‌های انرژی هفته گذشته نفت خام را برای هشتمین هفته از انبارها خارج کردند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که شرکت‌های انرژی ایالات متحده در هفته منتهی به 23 آگوست حدود 3.0 میلیون بشکه نفت خام را از انبار خارج کرده‌اند. این در مقایسه با خروج 10.6 میلیون بشکه‌ای در هفته مشابه سال گذشته و میانگین کاهش ​​6.3 میلیون بشکه‌ای طی پنج سال گذشته (2023-2019) است.

داده‌های هفتگی ذخایر نفت ایالات متحده از موسسه نفت آمریکا (API) در روز سه‌شنبه و اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

گلدمن ساکس میانگین پیش‌بینی و محدوده قیمت نفت برنت در سال 2025 را با اشاره به کاهش تقاضا در چین، 5 دلار در هر بشکه کاهش داد. این بانک محدوده قیمت‌های برنت را به 70 تا 85 دلار در هر بشکه کاهش داد و میانگین برنت در سال 2025 را از 82 دلار به 77 دلار در هر بشکه کاهش داد.

خبر مرتبط
چین بزرگترین شریک صادراتی ایران/ جزئیاتی از صادرات غیرنفتی کشور منتشر شد

اقتصادنیوز: گزارش گمرک ایران نشان می دهد چین بزرگترین شریک صادراتی ایران است.

اقتصاد آلمان با کاهش تولید ناخالص داخلی نسبت به سه ماهه اول سال روبرو شد. و روسیه با افزودن بر عدم نااطمینانی جهانی، هشدار داد که غرب با فراهم کردن امکان برای حمله اوکراین به عمق روسیه با موشک‌های غربی، با آتش بازی می‌کند و به ایالات متحده هشدار داد که جنگ جهانی سوم محدود به اروپا نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید