در سال زراعی جدید چقدر گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد؟

کدخبر: ۶۶۹۲۳۷
اقتصادنیوز: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: ۳۷۸ هزار تن گندم معمولی، دوروم و بذری با پایان برداشت این محصول از کشاورزان این استان در سال زراعی جاری خریداری شد.
در سال زراعی جدید چقدر گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حشمت اله زرین‌جوب اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۵۲ هزار تن گندم معمولی و دوروم (۹ هزار تن دوروم و بقیه گندم نانی) و ۲۶ هزار تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شد.

وی افزود: میزان خرید تضمینی گندم دوروم و معمولی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ( ۳۲۴ هزار تن ) ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

زرین جوب ادامه داد: میزان خرید گندم تضمینی امسال ۲۷ درصد از میزان سهم ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به استان بیشتر بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام بیان کرد: با پایان فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری، امسال ۴۲۷ هزار تن گندم توسط کشاورزان استان در این استان تولید شد.

خبر مرتبط
وعده مهم وزیر پزشکیان به کشاورزان/ زمان اعلام نرخ خرید تضمینی گندم مشخص شد

اقتصادنیوز: وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اعلام نرخ خرید تضمینی گندم جلسات در حال پیگیری است و این نرخ به زودی ابلاغ می‌شود.

وی بارش نزولات جوی، پایش و رصد مزارع، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای بهره برداران و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های برگی به ویژه زنگ زرد و آفات به ویژه سن گندم را از جمله موارد موثر در تولید گندم استان برای سال زراعی جاری ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی دیم و آبی است.

در سال زراعی جاری ۱۷۱ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به زیر کشت گندم رفت.

تقویم سال زراعی و سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید