رتبه سومی این استان در پرداخت تسهیلات گردشگری

کدخبر: ۶۶۹۳۸۳
اقتصادنیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری توسط استان اردبیل خبر داد.
رتبه سومی این استان در پرداخت تسهیلات گردشگری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «حسن محمدی‌ادیب» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شامگاه، ۷ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در استانداری اردبیل گفت: در حوزه میراث فرهنگی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت پاسداشت و حراست از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برای اولین بار در سطح کشور یک پایگاه جهانی ردیف بودجه اختصاص دریافت کرد و در حال تلاش برای اخذ مجوز ماده ۲۳ برای این موضوع هستیم.

وی از پیگیری مشکلات مردم در جوار بناهای تاریخی ثبت شده خبر داد و افزود: در همین راستا بازنگری ۱۸ بنای ثبتی در شهر اردبیل انجام شد.

محمدی‌ادیب از پیشنهاد جمعه مسجد اردبیل در قالب مساجد ایرانی برای ثبت جهانی خبر داد و ادامه داد: ۶ بنای تاریخی در استان نیز برای بازسازی، نگهداری و بهره‌برداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از بهره‌برداری از ۱۴ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت سالجاری در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این استان رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری را از آن خود کرده است.

وی همچنین با اشاره برگزاری موفقیت‌آمیز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در دولت سیزدهم، ادامه داد: این رویداد فرصت‌های گردشگری استان اردبیل را به جهان معرفی کرد و بیش از ۲۰۰ دقیقه محتوای ویدئویی از رسانه‌های کشورهای مختلف پخش شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید