نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 13 شهریور

رئیس جمهور: سیاست تثبیت نرخ ارز با قاطعیت ادامه می‌یابد

کدخبر: ۶۷۰۳۷۸
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
رئیس جمهور: سیاست تثبیت نرخ ارز با قاطعیت ادامه می‌یابد

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

13 شهریور 1354؛ فرودگاه 5 میلیون نفری مهرآباد یکسال دیگر آماده می شود

ساختمان جدید فرودگاه مهرآباد که گنجایش پذیرش 5 میلیون مسافر را در سال خواهد داشت، تا 12 ماه دیگر مورد بهره برداری کامل قرار خواهد گرفت. باید افزود که تا 3 ماه دیگر که فصل سرما فرا می رسد قسمتی از فرودگاه جدید برای استفاده مسافرین آماده بهره برداری خواهد شد.

این فرودگاه که دارای 11 هزار متر مساحت می باشد تا سال 1980 دارای گنجایش 5 میلیون مسافر و از سال 1980 به بعد گنجایش پذیرش 20 میلیون مسافر را در سال خواهد داشت.

13 شهریور 1374؛ رئیس جمهور: سیاست تثبیت نرخ ارز با قاطعیت ادامه می یابد

دولت امروز در تصمیم گیری ها توانا و مقتدر است و سرعت سازندگی کشور به ویژه در دوران برنامه پنجساله اول، موید این مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در جمع معاونان وزرا با اشاره به اینکه به اجرای برنامه اول، مسیر مشکل و سخت سازندگی را پشت سر گذارده ایم، افزود: اکنون افکار عمومی جامعه و ابزار و تجهیزات کامل برای توسعه و پیشرفت کشور آماده شده است و با همدلی و یکپارگی مسوولان و مردم باید گام های ترقی و پیشرفت را سریع تر برداشت.

رئیس جمهوری، سیاست دولت برای تثبیت نرخ ارز را که برای مبارزه با سودجویان و فرصت طلبان اقتصادی اتخاذ شده است، بسیار موفق خواند و گفت: کاهش اتکای صنعت کشور به منابع ارزی و تقویت بنیه اقتصادی کشور درنتیجه افزایش ذخایر ارزی و اتکا به ذخایر ملی و تولیدات داخلی زمینه بسیار مناسبی برای افزایش تولیدات داخلی و صادرات کشور ایجاد کرده است و دولت با قاطعیت این سیاست را ادامه می دهد.

آقای هاشمی رفسنجانی، نرخ اعلام شده برای ارز را در جهت حمایت از صادرات کالا و تولیدات کشور بسیار مناسب دانست و تاکید کرد: این تصمیم باعث شده است قیمت کالاهای  ایرانی در خارج از کشور افزایش یافته و ارز حاصل از صادرات نیز به داخل کشور بازگردانده شود.

13 شهریور 1384؛ مجلس از صنعت خودرو تحقیق و تفحص می کند

مهم ترین محورهای موردنظر کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی درباره عقد قراردادها، استراتژی صنعت خودرو، خدمات پس از فروش و قیمت خودرو است.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم شکایت های بسیار زیادی را از شرکت های خودروسازی به این کمیسیون ارسال کرده اند.

کاتوزیان با اشاره به اینکه صنعت خودرو در چند سال اخیر به سمت رقابت پذیر شدن پیش رفته است، افزود: اما از نظر محتوا و کیفیت هنوز قادر به رقابت با کشورهای دیگر نیستیم.

خط لوله انتقال گاز بین ایران و هند نهایی شد

وزیر امور خارجه ایران از نهایی شدن کار احداث خط لوله انتقال گاز ایران به هند از طریق پاکستان خبر داد و گفت: راهکارهای اجرایی این پروژه در کمیته های مختلف در دست انجام است.

منوچهر متکی افزود: به همین منظور برگزاری دیدار سه جانبه وزرای نفت سه کشور ایران، پاکستان و هند قبل از پایان سال جاری مورد تاکید قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید