گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

قیمت دلار در آستانه شکستن مثلث نوسانی/ بازار ارز دستخوش نوسان شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ شهریور 1403

کدخبر: ۶۷۰۴۳۴
اقتصادنیوز: بازار ارز در این هفته احتمالاً با نوساناتی مواجه خواهد شد و اگر دلار هرات و تهران بتوانند مرزهای مقاومتی کلیدی خود را بشکنند و بالای آن‌ها تثبیت شوند، صعود بیشتر محتمل است.
قیمت دلار در آستانه شکستن مثلث نوسانی/ بازار ارز دستخوش نوسان شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۳ شهریور 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز طی دو روز گذشته به سمت مرزهای مقاومتی حرکت کرد و در حالی که دو سیگنال متناقض به بازار رسید، شرایط پیچیده‌ای برای معاملات رقم خورد. با وجود این که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه دستخوش تغییراتی شدند، بازار ارز نیز با نوساناتی همراه بود؛ روندی که در پی آن قیمت دلار در هرات در سطح 59 هزار و 250 تومان آغاز کرد و در نهایت در 59 هزار و 500 تومان معامله شد. دلار هرات در معاملات پشت خطی یکشنبه به 60 هزار و 20 تومان رسیده بود؛ در روز دوشنبه از این کانال عقب نشست و آخرین قیمت در معاملات پشت خطی 59 هزار و 520 تومان بود. به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران فنی معتقدند اگر دلار هرات به زیر سطح 59,480 تومان برسد، کاهش قیمت احتمالی آن تا 59 هزار و 250 تومان خواهد بود، که می‌توان این محدوده را به عنوان کف روزانه و هفتگی در نظر گرفت.

قیمت دلار در بازار تهران هم سرنوشتی مشابه دلار هرات داشت و قیمت اسکناس آمریکایی که در معاملات روزانه یکشنبه به 59 هزار و 800 تومان رسیده بود، روز دوشنبه با افزایش به 60 هزار و 50 تومان هم رسید و در نهایت 59 هزار و 900 تومان معامله شد. تحلیلگران معتقدند که مرز حمایتی 59 هزار و 200 تومان برای دلار تهران اهمیت ویژه‌ای دارد و در صورت عبور از این مرز، دلار ممکن است تا 58 هزار و 400 تومان کاهش یابد. در مقابل، مرز مقاومتی 59 هزار و 800 تومان به عنوان سطح حیاتی در نظر گرفته شده است که در صورت شکستن و تثبیت، راه برای سطوح بالاتر باز خواهد شد.

قیمت درهم امارات هم با گپ منفی 50 تومانی، در 16,200 تومان شروع به کار کرد و سپس با افزایش به 16,280 تومان رسید و در نهایت در 16,270 تومان بسته شد. در بازار رمزارزها هم تتر با صعودی قابل‌توجه به کانال 60 هزار تومان رسید و تا 60 هزار و 700 تومان بالا رفت و در نهایت 60 هزار و 100 تومان معامله شد که بالاتر از قیمت دلار است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، این گروه هشدار می دهند که قیمت بیت‌کوین ممکن است 20 درصد کاهش یابد و در ماه سپتامبر به 40000 دلار برسد. گزارش‌ها نشان می‌دهد از زمانی که قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 28 آگوست (7 شهریور) از بیش از 62 هزار دلار به حدود 58 هزار دلار سقوط کرد، نهنگ‌ها به‌شدت در حال خرید هستند.

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به شرایط فعلی و عوامل تأثیرگذار، بازار ارز در این هفته احتمالاً با نوساناتی مواجه خواهد شد و اگر دلار هرات و تهران بتوانند مرزهای مقاومتی کلیدی خود را بشکنند و بالای آن‌ها تثبیت شوند، احتمال صعود بیشتر وجود دارد. اما در صورت کاهش قیمت‌ها و شکست سطوح حمایتی مهم، بازار می‌تواند به سمت کاهش بیشتری حرکت کند. به همین دلیل، معامله‌گران باید با دقت بیشتری نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان دهند و تصمیمات خود را بر اساس نقاط کلیدی مقاومت و حمایت اتخاذ کنند.

بر اساس تحلیل تکنیکال، دلار هرات فردایی در کوتاه مدت در یک کنج مثلثی در حال نوسان است و برای ادامه نوسانات قوی‌تر باید از این مثلث خارج شود. بازارساز محدوده 56 هزار و 800 تا 60 هزار و 200 تومان را برای دلار هرات تعیین کرده است. با توجه به الگوی مثلثی و خط ضلعی که از پایین به سمت بالا حرکت کرده است، پیش‌بینی می‌شود که دلار هرات در نهایت مقاومت جدیدی را بشکند و نوسانات شدیدی آغاز شود. در صورت عبور از سطح 60 هزار و 200 تومان، مرزهای جدید پیش روی دلار خواهد بود. بنابراین، معامله‌گران نقدی و نوسان‌گیران توصیه می‌شود که در صورت عبور از 60 هزار و 200 تومان به خریداران بپیوندند و تا آن زمان نظاره‌گر بازار باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید