آمار جدید بانک مرکزی از نرخ بهره بین بانکی+ نمودار

کدخبر: ۶۷۰۴۶۸
اقتصادنیوز: نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به 7 شهریور به روند صعودی خود ادامه داده و وارد کانال جدید 23.7 درصدی شده است.
آمار جدید بانک مرکزی از نرخ بهره بین بانکی+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، نرخ بهره بین بانکی که در هفته آخر مرداد رکورد 10 ماهه خود را شکسته بود به روند صعودی خود ادامه داد و در هفته منتهی به 7 شهریور ماه رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

همانطور که اشخاص حقیقی می‌توانند از بانک‌ها استقراض کنند و در مقابل اصل تسهیلات را به همراه نرخ سود آن به بانک مورد نظر بازگردانند، اشخاص حقوقی خصوصا بانک‌ها نیز می‌توانند از یکدیگر استقراض کنند.

بستر جابه‌جایی منابع مالی بین بانک‌ها در بازاری به نام بازار شبانه یا بازار بین بانکی ایجاد شده است. در این سازوکار بانک‌ها می‌توانند برای 24 تا 48 ساعت منابع مالی مازاد خود را به بانک‌های دچار کسری منابع قرض دهند و در مقابل نرخ بهره آن را دریافت کنند که به‌صورت خودکار از برخورد فشار عرضه و تقاضای منابع مالی تعیین می‌شود.

خبر مرتبط
مهار آتش‌سوزی بانک مسکن در این استان+ جزئیات

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری اصفهان از مهار آتش سوزی بانک مسکن اصفهان (شعبه چهارباغ خواجو) خبر داد.

بر اساس سازوکار ایجاد شده توسط بانک مرکزی، درحال حاضر نرخ بهره بین بانکی در حدود 23 تا 24 درصد درحال نوسان است. زمانی که سیاستگذار پولی بخش بیشتری از تقاضای بانک‌ها به منابع مالی را تامین کند، فشار تقاضا نیز در بازار بین بانکی کاهش یافته و نرخ بهره تعادلی کاهش می‌یابد.

بهره بانک

رکورد تازه سود بین بانکی

نرخ بهره بازار بین بانکی در هفته منتهی به 31 مرداد 1403 معادل 23.69 درصد رقم خورده در حالی که در هفته قبل از آن که منتهی به 24 مرداد بود روی سطح 23.61 درصد ایستاده بوده است. این روند به شکلی ادامه یافته که نرخ بهره بین بانکی طبق تازه‌ترین آمار بانک مرکزی در هفتم شهریور ماه به سطح جدید 23.7 درصدی رسیده است. آخرین باری که بهره بین بانکی به این به این رقم نزدیک شده بود به سوم آبان ماه سال گذشته باز می‌گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید