نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 14 شهریور

تولید کوکاکولا در ایران متوقف شد

کدخبر: ۶۷۰۵۵۰
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
تولید کوکاکولا در ایران متوقف شد

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

14 شهریور 1364؛ مبادلات تجاری ایران و مجارستان به 400 میلیون دلار افزایش می یابد

مراسم روز ملی مجارستان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی تهران با حضور جمعی از مقامات اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مجارستان و سفرای کشورهای خارجی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

«لایوش دنیش» معاون وزارت کشاورزی مجارستان گفت: روابط اقتصادی بین دو کشور در سال های اخیر خوب بوده و با توافق های اخیر که بین دو کشور به 400 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ما خواستار کالاهای غیرنفتی ایران نیز می‌باشیم.

وی اعلام کرد: 3 درصد از کالاهای صادراتی ایران به مجارستان را کالاهای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

14 شهریور 1374؛ ایران و چین یک کارخانه جدید مس در اهر می‌سازند

جمهوری اسلامی ایران و چین در زمینه ساخت کارخانه تغلیظ مس در «سونگون» همکاری خواهند کرد.

مهندس محلوجی، وزیر معاون و فلزات ایران با آقای «جان جیان» معاون شرکت فلزات غیرآهنی چین که در راس یک هیات عالیرتبه چینی وارد ایران شده است، عنوان شد.

مهندس محلوجی ضمن مثبت خواندن نتیجه همکاری دو کشور در ایجاد کارخانه فروکروم «فاریاب» که محصولاتش هم‌اکنون به بازار جهانی صادر می‌شود، ابراز امیدواری کرد که احداث کارخانه «روی» در استان یزد نیز با چنین نتیجه‌ای روبرو شود.

تولید کوکاکولای آمریکایی در ایران متوقف شد

شرکت نوشاب تولیدکننده نوشابه‌های ایرانی به دلیل مواضع اخیر آمریکا علیه ایران همکاری با شرکت کوکاکولای آمریکا را متوقف می‌کند.

مدیریت این شرکت با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شرکت تولیدی نوشاب با استفاده از منابع داخلی و سایر منابع، نوشابه‌های جدیدی را با کیفیت مناسب عرضه خواهد کرد.

این شرکت به تدریج شیشه‌های نوشابه با نوشتار کوکاکولا را با شیشه‌های جدید عوض خواهد کرد.

نرخ نوشابه جدید شرکت مزبور مطابق نرخ مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

14 شهریور 1384؛ سقف تسهیلات خرید مسکن به 20 میلیون تومان رسید

تسهیلات جدید بانک مسکن برای خرید واحدهای مسکونی اعلام شد.

احمد فرشچیان، مدیرعامل بانک مسکن گفت: براساس تسهیلات جدید افراد می‌توانند از 16 شهریور در شعب بانک مسکن سراسر کشور افتتاح حساب کنند و براساس میزان امتیازشان تا سقف 17 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی در تشریح طرح جدید گفت: در این طرح که به «طرح سپرده‌گذاری تسهیلات مسکن» موسوم است، افراد می توانند با افتتاح حساب با همین عنوان که مانند حساب‌های سپرده کوتاه‌مدت ماهانه 8 درصد سود سپرده دارد. در پایان دوره های 6 ماهه، 12 ماهه، 18 ماهه، 24 ماهه، 30 ماهه و 36 ماهه در صورت کسب امتیاز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند.

14 شهریور 1394؛ شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه غیرقانونی است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری شناسایی پردرآمدها توسط وزارت کار برای حذف یارانه نقدی را غیرقانونی اعلام کرد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید