سرریز بدهی خودروسازان به ترازنامه بانک‌ها + فیلم

کدخبر: ۶۷۰۶۱۷
اقتصادنیوز: عضو هیئت علمی پژوهشکده پولی و بانکی در خصوص تاثیر ناترازی بنگاه‌ها بر ناترازی بانک‌ها عنوان کرد: برای نشان دادن اتصال ترازنامه نظام بانکی به ترازنامه سایر بخش‌ها، باید به صنعت خودروسازی اشاره کرد.
سرریز بدهی خودروسازان به ترازنامه بانک‌ها + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، حمید زمان‌زاده عضو هیئت علمی پژوهشکده پولی و بانکی در خصوص تاثیر ناترازی بنگاه‌ها بر ناترازی بانک‌ها عنوان کرد: برای نشان دادن اتصال ترازنامه نظام بانکی به ترازنامه سایر بخش‌ها، باید به صنعت خودروسازی اشاره کرد. می‌توان گفت یکی از بزرگترین بدهکاران به سیستم بانکی صنعت خودروسازی است. این صنعت به لحاظ بنیادی مشکل ندارد و باید مازاد منابع داشته باشد اما در کشور ما به صورت مداوم زیانده بوده، این در حالی است که به به بانک‌ها تکلیف شده که به این صنایع، تسهیلات دهد و 50 درصد زیر قیمت بازار به آن‌ها یارانه پرداخت شود.

 

وی افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه و تکلیفی نباید با نرخ صفر باشد. این مسئله به نظام بانکی ما فشار می‌آورد. نگاه پوپولیستی نیز باید حذف شود. تا زمانی که شرایط اقتصادی ما که دلیل اصلی چالش های آن روابط خارجی و تحریم‌هاست اصلاح نشود، دولت با ناترازی رو به رو بوده و تا زمانی که ناترازی دولت و بنگاه‌ها برطرف نشود، برطرف کردن ناترازی بانک‌ها نیز امکان پذیر نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید