2 رشته پول‌ساز رکورد کمترین استخدام را شکستند/کدام صنایع پرمتقاضی‌ترند؟

کدخبر: ۶۷۱۲۹۳
اقتصادنیوز: بر اساس گزارش جامع ایران تلنت از وضعیت بازار کار در سال 1402، صنایع تولیدی بیشترین استخدام را داشته‌اند، در حالی که حوزه‌های بانکداری و پزشکی کمترین فرصت‌های شغلی را به خود اختصاص داده‌اند.
2 رشته پول‌ساز رکورد کمترین استخدام را شکستند/کدام صنایع پرمتقاضی‌ترند؟

گزارش جامعی از بازار کار در سال 1402 توسط ایران تلنت(وب سایت کاریابی و استخدام) منتشر شده است؛ بنا به این گزارش، سال گذشته صنایع تولیدی، بیشترین تعداد دریافت رزومه با سهم 17 درصد و بیشترین میزان استخدامی را با سهم 16 درصد به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین کمترین تعداد رزومه دریافتی و فرصت شغلی به حوزه بانکداری، بیمه، امورمالی، حسابداری، حسابرسی، بیمارستان‌ها و خدمات پزشکی با سهم 2 درصد تعلق دارد.

البته بیشترین تعداد رزومه ارسال شده برای گروه‌های شغلی بازاریابی، تبلیغات، تحقیقات بازار و برندینگ با سهم 17 درصد و کمترین تعداد رزومه ارسال شده برای شغل‌های تحلیل داده، تحلیل بازار، تحلیل اقتصادی فناوری اطلاعات، توسعه نرم‌افزار و برنامه نویسی سلامت، داروسازی، مدیریت استراتژیک، مشاوره مدیریت، مهندسی - نصب، راه اندازی، اجرا مدیریت عامل و هیئت مدیره با سهم 2 درصد است.

در میان استان‌ها، به ترتیب، بیشترین استخدام به استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، فارس،قم، خوزستان گیلان و کرمان تعلق دارد اما در مجموع 46 درصد از مجموع فرصت‌های شغلی به استان تهران اختصاص دارد.

مشروح این گزارش را با تیتر «آمار جدید از استخدام بازار کار 1402: کدام صنایع و مشاغل پرتقاضاترند؟» در اکوایران بخوانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید