مسافران بخوانند/فعالیت‌های دریایی خزر ممنوع شد

کدخبر: ۶۷۱۳۳۸
اقتصادنیوز: هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت پنجشنبه هفته جاری تا اواخر وقت روز شنبه آینده، ناامن اعلام کرد.
مسافران بخوانند/فعالیت‌های دریایی خزر ممنوع شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که از اوایل وقت پنجشنبه تا شامگاه امشب، بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک و دور از ساحل نیز تا ۱۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۲ تا ۱.۹ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

خبر مرتبط
هواشناسی هشدار داد / بارش‌های موسمی در راه ۱۲ استان از جمله تهران

اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی در ۱۲ استان از جمله تهران طی امروز (شنبه، ۱۷ شهریور) تا روز دوشنبه (۱۹ شهریور) خبر داد.

هواشناسی اعلام کرد که از شامگاه پنجشنبه هفته جاری تا اواخر وقت شنبه آینده، بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک و دور از ساحل نیز تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۹ تا سه متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن شناگران و قایق های تفریحی و شناورهای کوچک و متوسط صیادی، صدمه به کشتی ها و شناورها، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های ماهی در دریا را نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود، تمام فعالیت های دریایی در طی این مدت را ممنوع اعلام کرد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری تا ابری و به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد، از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی و نسبی دما و در روز جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز به تدریج ابری با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید