نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 20 شهریور

خط انتقال گاز ایران به هند و پاکستان تا 5 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر: ۶۷۱۴۳۶
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
خط انتقال گاز ایران به هند و پاکستان تا 5 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

20 شهریور 1354؛ 20 گروه مبارزه با گرانفروشی عازم شهرستان‌ها شدند

20 گروه برای مبارزه با گران‌فروشی عازم استان‌ها شدند و 8 گروه در تهران فعالیت‌های وسیعی را در این زمینه دنبال می‌کنند.

هیات‌های اعزامی به مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور در کارگروه‌هایی که در امر کنترل  و تثبیت قیمت‌ها تشریک مساعی می‌کنند، نظارت مداوم خواهند داشت. 28 گروه مبارزه با گرانفروشی مرکب از کارشناسان وزارت بازرگانی و دانشجویان در مبارزه با گرانفروشی فعالیت دارند، از این تعداد فقط 8 گروه در تهران وظایف محوله را انجام می‌دهند و بیست گروه بقیه استان‌های کشور را زیر پوشش کنترل قرار داده‌اند.

20 شهریور 1374؛ 600 شرکت تحت پوشش بانک‌ها به مردم واگذار می‌شود

با توجه به سیاست‌های جدید دولت مبنی‌بر واگذاری حداقل یک هزار میلیارد ریال از دارایی‌های شبکه بانکی کشور به مردم تا پایان امسال بیش از 600 شرکت تحت پوشش 7 بانک تجاری و تخصصی از طریق بورس، مزایده و مذاکره واگذار می شود.

براساس آخرین آمار موجود در مورد دارایی‌های بانک‌های کشور، بانک صنعت و معدن در 83 شرکت، سپه 266 شرکت، صادرات 44، تجارت 62 شرکت، ملی 101 شرکت، کشاورزی 12 شرکت و مسکن در 49 شرکت به صورت مستقیم سهامدار بوده و اکثر آنها در سرمایه گذاری مشارکت داشته‌اند.

اجرای طرح 3 میلیارد دلاری انتقال گاز ترکمنستان از طریق ایران به اروپا

بوریس شیخ مراداف وزیر امور خارجه ترکمنستان، ایران را یک دوست و شریک استراتژیک برای ترکمنستان خواند و از نقش مهم ایران در همکاری‌های منطقه‌ای قدردانی کرد.

وی طرح انتقال گاز ترکمنستان از ایران به اروپا را که با هزینه 3 میلیارد دلار در دست اجراست، یکی از مصادیق بارز همکاریهای دو کشور خواند.

به گفته شیخ مراداف، این خط سالانه 10 تا 12 میلیارد مترمکعب گاز ترکمنستان را از طریق ایران و ترکیه به اروپا انتقال می‌دهد.

20 شهریور 1394؛ خط انتقال گاز ایران به هند و پاکستان تا 5 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

پاکستان و هند توافق کرده‌اند طرح احداث خط انتقال گاز به هر قیمتی عملی شود و حداکثر تا سال 2010 به بهره‌برداری برسد.

سوشیل چندر ترپاتی ، قائم مقام وزیر نفت هند در پایان مذاکرات دو روزه با همتای پاکستانی خود این خبر را اعلام کرد.

وقار احمد، قائم‌مقام وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان گفت: هزینه احداث خط لوله گاز 6 تا 7 میلیارد دلار تخمین زده شده است و از این لوله گاز 6 تا 7 میلیارد دلار تخمین زده شده است و از این لوله گاز روزانه پنج میلیارد و 600 میلیون فوت مکعب گاز منتقل خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید