نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 22 شهریور

شرط هیوندایی برای تولید خودرو در ایران

کدخبر: ۶۷۲۱۲۷
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
شرط هیوندایی برای تولید خودرو در ایران

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

22 شهریور 1354؛ ده‌ها گرانفروش شهرستانی به زندان افتادند

مبارزه بی‌امان با گرانفروشان شهرستانی همچنان ادامه داد. هر روز ده‌ها نفر از این گرانفروشان به زندان و یا اقامت اجباری در شهرهای دیگر و صدها نفر دیگرشان به پرداخت جرایم سنگین محکوم می شوند.

22 شهریور 1374؛ یک سکوی حفاری نفت در سواحل بندر ترکمن مستقر شد

یک سکوی حفاری نفت به وسیله 4 فروند کشتی از جمهوری آذربایجان حمل و در منطقه بندر ترکمن مستقر شد.

حبیبی‌ا... اکبری، مدیرعامل بنادر و کشتیرانی مازندران افزود: عملیات پشتیبانی و حمل لوله‌های ویژه دستگاه حفاری و سایر امکانات این سکو، از طریق بندر نوشهر آغاز شده است.

براساس برنامه‌ریزی  کارشناسان امور اکتشاف شرکت ملی نفت، عملیات حفاری ظرف یک سال آینده در میدان‌های نفتی ناحیه جنوب شرقی دریای خزر به نتیجه می‌رسد.

22 شهریور 1384؛ پیگیری طرح تولید چادر مشکی در وزارت صنایع و معادن

طرح تولید چادر مشکی درکشور جزو اولویت‌های کاری وزارت صنایع و معادن قرار گرفت و نتایج بررسی ابعاد این طرح تا دو هفته دیگر اعلام خواهد شد.

یک منبع آگاه خبر از انجام مذاکرات متعدد دفتر نساجی با تشکل‌های مربوطه داد.

این منبع آگاه گفت: دکتر طهماسبی، وزیر صنایع و معادن با پیگیری پیرامون عدم‌تولید چادر مشکی در ایران از دفتر نساجی وزارت صنایع خواسته تا این قضیه حداکثر تا دو هفته آینده مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه اعلام شود.

ازسوی دیگر، دبیر انجمن صنایع نساجی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر سه کارخانه تولید چارد مشکی در کشور وجود دارد و یک متر چادر مشکی هم تولید نمی‌شود، ما به وزارت صنایع در بررسی این موضوع پیشنهاد دادیم تمایل داریم بخش خصوصی توانمند را برای چادر مشکی به وزارت صنایع و معادن معرفی کنیم.

22 شهریور 1394؛ بدهی 130 هزار میلیارد تومانی دولت به بانک‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بدهی دولت به بانک‌ها 130 هزار میلیارد تومان، معوقات بانکی 100 هزار میلیارد تومان و اندوخته بانک‌ها در بانک مرکزی 77 هزار میلیارد تومان است که ارقام بسیار بالایی ارسلان فتحی‌پور با اشاره به آمار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی‌بر اینکه هر 5 دقیقه یک نفر به آمار بیکاران  افزوده می شود، تصریح کرد. امروز اگر به داد تولید نرسیم قطعا در آینده نزدیک با بحران و مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

شرط هیوندایی برای تولید خودرو در ایران

در روزهایی که مشتریان منتظر آمدن خودروسازان بزرگ به کشور هستند، مسوولان هیوندایی (بزرگ‌ترین خودروساز کره جنوبی) در دیدار چندی پیش خود با مقامات وزارت صنعت، معادن و تجارت ایران از علاقه و آمادگی برای مونتاژ خودرو در کشور صحبت به میان آورده اند.

آنها البته یک شرط مهم را لحاظ کرده‌اند، آن هم مستقل کار کردن در ایران است.

بنابر اخبار منتشرشده، مسوولان هیوندایی تاکید کرده‌اند که نمی خواهند با هیچ کدام از خودروسازان ایرانی شراکت کنند و قصد دارند به تنهایی و با خرید یا احتمالا ساخت کارخانه به مونتاژ خودرو در کشور بپردازند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید