دور دنیا

قیمت لیر ترکیه و درهم بر مدار صعود؛ بات تایلند خلاف جریان آب شنا کرد/ چشمک بازار مسکن عمان به متقاضیان

کدخبر: ۶۷۲۱۳۶
اقتصادنیوز: امروز قیمت‌ها در بازار ارز تهران مسیر صعودی را دنبال کردند و ریال عمان هم با رشد قیمتی که تجربه کرد،‌ 155790 تومان نرخ گذاری و معامله شد.
قیمت لیر ترکیه و درهم بر مدار صعود؛ بات تایلند خلاف جریان آب شنا کرد/ چشمک بازار مسکن عمان به متقاضیان

به گزارش اقتصادنیوز، وضعیت بازار مسکن عمان در این روزها که کشور سلطان نشین حاشیه دریای عمان به یکی از مقاصد پرطرفدار ایرانیان برای سفر و مهاجرت تبدیل شده است، در کانون توجه قرار دارد و بسیاری که قصد ترک دیار و گذراندن ما بقی دوران زندگی خود را در این کشور دارند، برای خرید یا اجاره ملک در مسقط به بررسی بازار یاد شده می پردازند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. اما بازار مسکن عمان در سال 2024 چه وضعیتی را دنبال کرده است؟ بر اساس گزارش ها، بخش املاک و مستغلات در عمان طی نیمه اول سال 2024 رشد ثابتی را تجربه کرده است و چشم انداز مثبت اقتصادی تا پایان سال 2024، با رشد هدفمند تولید ناخالص داخلی 2.1 درصد - از 1.6 درصد در سال 2023 - از این روند حمایت می‌کند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند رشد تولید ناخالص داخلی عمان حتی بالاتر از 2.7 درصد تا پایان سال جاری باشد که نشان‌دهنده بهبودی است.

این گزارش همچنین بر افزایش تقاضا برای املاک مسکونی در بازار املاک مسقط تاکید داشته و آورده است: «املاک لوکس ساحلی تقاضای زیادی در پایتخت عمان دارند که به رشد بازار مسکونی کمک می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این بخش از سال 2024 تا 2029 با نرخ سالانه 3.7 درصد گسترش یافته و به طور بالقوه تا سال 2029 به حجم 358 میلیارد دلار برسد.

بنابر آمار منتشر شده خریداران مسکن در عمان به طور فزاینده‌ای به املاک مدرن و مجلل با امکانات رفاهی باکیفیت مانند باغ‌های محوطه‌سازی‌شده، استخرهای شنا و سالن‌های ورزشی پیشرفته علاقه دارند. همچنین تقاضای فزاینده ای برای املاک در مکان های برتر، نزدیک به مراکز تجاری، خرده فروشی و سرگرمی مانند الخویر و الغبرا وجود دارد.

عوامل متعددی باعث رشد بازار املاک و مستغلات عمان شده است که از آن جمله می توان به ابتکارات دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی، مانند تسهیل قوانین مالکیت دارایی برای خارجی ها و ارائه مشوق های مالیاتی برای توسعه دهندگان، اشاره کرد. سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی، از جمله جاده ها و فرودگاه های جدید، جذابیت بازار را بیشتر کرده است.

محیط سیاسی باثبات و تنوع اقتصادی استراتژیک عمان، به ویژه به دور از اتکا به نفت، سرمایه گذاران داخلی و بین المللی را به خود جذب کرده است و نرخ بهره پایین و شرایط مطلوب وام مسکن، خرید ملک را در دسترس‌ بسیاری از افراد قرار داده و تقاضای بازار را افزایش داده است.

طرح ساختار مسقط بزرگ 2040 نقش مهمی در شکل دادن به چشم انداز املاک و مستغلات در این کشور ایفا می کند. این چشم انداز بر تنوع اقتصادی، توسعه شهر هوشمند مانند شهر سلطان هیثم و فناوری پایدار و مدرن در پروژه های جدیدی مانند شهر پایدار تأکید دارد.

فعالیت املاک و مستغلات در عمان برای نیمه اول سال 2024 پرقدرت بوده است و قراردادهای فروش ملک در ماه مه با 6638 فروش و 2114 قراردادهای رهنی به اوج خود رسیده است که بالاترین حجم ثبت شده در سال جاری است. حال اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل به حضور در مسقط دارند، بهتر است دست بجنبانید و از فرصت استفاده کنید. اما پیش از هر اقدامی بهتر است با ما در دور دنیای امروز همراه شده و از آخرین قیمت واحد پول رسمی این کشور در بازار تهران آگاه شوید.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار امروز 21 شهریور 1403

پایان معاملات بازار ارز تهران حکایت از افزایش ارزش 370 تومانی ریال عمان در مقایسه با روز گذشته داشت. هر ریال عمان 155790 تومان قیمت گذاری شد.

نرخ برابری ریال عمان با دلار آمریکا هم در پایان معاملات امروز به 2.6 رسید.

​قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، رشد قیمت را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته 16321 تومان نرخ گذاری شد تا 88 تومان رشد داشته باشد.

درهم

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان شیب صعودی را خلاف روند روز گذشته تجربه کرد و با رشد 80 تومانی که داشته است، 35150 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان رنج بود با افزایش در محدوده مشخص 155 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد. هر درام رشد یک تومانی را به ثبت رسانده است.

درام ارمنستان

نرخ امروز لیر ترکیه

امروز همچنین لیر ترکیه معاملات را در حالی پشت سر گذاشت و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته افزایش 10 تومانی قیمت را تجربه کرد. هر لیر در ساعات پایانی امروز 1760 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران همچون روز گذشته ثبات قیمت داشت، هر دینار امروز 45 تومان معامله شد.

دینار عراق

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان بالا رفت. هر لاری عصر امروز 22370 تومان قیمت خورد تا افزایش ارزش 40 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند به مانند روز گذشته خلاف جریان حاکم بر بازار ارز تهران حرکت کرد و پایین آمد. ارزش هر بات در پایان فعالیت امروز بازار به 1769 تومان رسید که دو تومان افت داشته است.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی افزایش را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 70 تومان گران شد و 13810 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز پیام آور خبری تازه برای معامله گران بود و قیمت ارزها نسبت به روز گذشته روند افزایشی را دنبال کردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید