نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 29 شهریور

فروشگاه فورد در تهران تعطیل شد

کدخبر: ۶۷۲۲۵۶
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
فروشگاه فورد در تهران تعطیل شد

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

29 شهریور 1354؛ کی‌سینجر از اوپک خواست قیمت نفت را افزایش ندهد

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) علیه افزایش بهای نفت اخطار کرد.

وی افزود: ترقی دادن بیشتر بهای نفت به سود هیچ یک از طرفین نخواهد بود و تنها خاصیت این افزایش آن خواهد بود که گفت و شنودی را که کشورهای صنعتی و کشورهای تولیدکننده و جهان سوم برای حل مشکلات انرژی در پی انجام آن هستند، به خطر اندازد.

فروشگاه فورد در تهران تعطیل شد

در ادامه مبارزه پیگیر با گران‌فروشی در تهران و شهرستان‌ها ظرف دو روز گذشته باز هم گروهی از اجحاف کنندگان به حقوق مردم تسلیم عدالت شدند.

در تهران یکی از فروشگاه‌های اتومبیل «فورد» تعطیل شد و پرونده شرکت سهامی اتوپارس واردکننده و فروشنده این نوع اتومبیل در ایران را به دادگاه فرستادند.

نمایندگی فروش اتومبیل‌های فورد در ایران متهم است که از فروش اتومبیل خودداری کرده، از اجرای قانون نظام صنفی سر باز زده، برچسب قیمت را نامشخص به طوری که خریدار از چیزی نفهمد نصب کرده و نیز اتومبیل فورد مدل 75 را که 165 هزار تومان ارزش دارد در سند رسمی فقط 5 هزار تومان معامله کرده است.

نمایندگی فورد که امروز وسیله گروه‌های ضریب ستاد مبارزه با گران فروشی تعطیل شد نمایشگاه بزرگی در خیابان شمیران دارد که این نمایشگاه نیز تعطیل شد.

29 شهریور 1374؛ مترو تهران تا 14 ماه دیگر راه اندازی می شود

نخستین خط مترو تهران در مسیر ایستگاه جهان کودک تا بهشت زهرا تا 14 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

مهندس ابراهیمی، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: بیش از 95 درصد از کارهای ساختمانی خط مترو به پایان رسیده است.

وی افزود: نصب تجهیزات و نازک کاری خطوط آغاز شده است و در 6 ماه گذشته قراردادهای لازم برای خرید واگن‌ها و شبکه‌های فشار ضعیف و قوی و کنترل مخابراتی، پله برقی، آسانسور و قطارهای سریع‌السیر تهران-کرج و مهرشهر با کشور چین منعقد شده است.

29 شهریور 1394؛ دولت با اجازه رهبری از صندوق توسعه ملی وام گرفته است

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اظهارات برخی منتقدان در مورد استفاده دولت از پول‌های صندوق توسعه ملی با بیان اینکه دولت فقط 10 میلیارد دلار با مجوز رهبری و برای منابع آب و خاک از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است، خاطرنشان کرد: دولت متعهد شده که این پول را به عنوان وام برداشت کرده و آن را به صندوق بازگرداند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید